کد خبر : 4620
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
-

سیدحسن نصرالله: متجاوزان به یمن مسلمان بودن خود را ثابت کنند/ یمنی‌ها عاشق رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) هستند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم سعودی بهانه‌های واهی را برای تجاوز به یمن مطرح کرد اظهار کرد: تجاوز سعودی‌ها به یمن برای دلایل سیاسی و هدف واقعی از این جنگ بازگرداندن تسلط و قیمومیت سعودی- آمریکایی به یمن است.

به گزارش علویون؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم «همایش همبستگی و وفاداری به ملت مظلوم یمن» گفت: هدف ما از این دیدار اعلام مخالفت و محکومیت تجاوز سعودی- آمریکایی به یمن و اعلام همبستگی با ملت یمن است.

وی افزود: هیچ تهدید و پیامدی مانع از آن نخواهد شد که ما تجاوزگری سعودی- آمریکایی به یمن را محکوم کنیم و همبستگی خود را با ملت یمن اعلام کنیم. ملت یمن در ‌‌نهایت پیروز خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم سعودی بهانه‌های واهی را برای تجاوز به یمن مطرح کرد اظهار کرد: هدف واقعی از این جنگ بازگرداندن تسلط و قیمومیت سعودی- آمریکایی به یمن است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به کسانی که تجاوز سعودی را جنگ برای حفظ هویت عربی معرفی می‌کنند می‌گوییم که یمنی‌ها اصل عرب هستند. کسانی که امروز به یمن تجاوز کرده‌اند باید عربی بودن و مسلمان بودن خود را ثابت کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند به جنگ ابعاد طایفه‌ای بدهند گفت: آن‌ها می‌کوشند بعد فرقه‌ای به مسئله یمن بدهند. این کار بسیار آسان است. شماری از مقامات و روحانیون بلندپایه عربستان سعودی می‌گویند این جنگ، جنگ شیعه و سنی است. اما ما وقت خود را برای این حرف‌ها هدر نمی‌دهیم. در حال حاضر در دنیای اسلام و دنیای عرب هیچکس این سخن را نمی‌پذیرد. هیچکس قبول نمی‌کند این جنگ، جنگ شیعه و سنی است. این جنگ، تجاوز سعودی‌ها به یمن برای دلایل سیاسی است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند یمنی‌ها حرمین شریفین را تهدید می‌کنند، اما تهدید حرمین نخسین بار از طرف داعش مطرح شد. یمنی‌ها عاشق رسول الله(ص) و حج هستند. داعش زمانی که خلافت خود را اعلام کرد تاکید کرد قصد دارد به مکه برود. داعش در واقع نتیجه اندیشه‌های وهابیت و فرهنگ وهابیت در عربستان سعودی است. خطری که برای مرقد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) وجود دارد از داخل عربستان و از وی طرفداران اندیشه وهابیت است. اگر به تاریخ بازگردیم می‌بینیم که وهابی‌ها همه آثار اسلامی را در شهر مدینه منوره تخریب کردند.

وی خاطرنشان کرد: موضع مصر و هند مانع از آن شد که عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار رژیم سعودی در سال ۱۹۲۶ قبر پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) را تخریب کند. قبر پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) واقعا در خطر است، اما این خطر از طرف جوانانی است که در مکتب وهابیت آموزش دیده‌اند و تصور می‌کنند برای توحید خالص باید قبر ایشان را تخریب کنند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید از فداکاری‌ها و مقاومت مردم لبنان و بخصوص جنوب این کشور یعنی جبل عامل به بزرگی یاد کنیم که در چنین روزهایی در سال ۱۹۹۶ که رژیم صهیونیستی طبق معمول با موافقت و حمایت آمریکا و اعراب عملیات خوشه‌های خشم را علیه لبنان آغاز کرد و ملت و مقاومت و ارتش ما در مقابل آن ایستاد و شهید داد. باید از همه شهدایی که در آن مقاومت قهرمانانه به شهادت رسیدند و بخصوص شهدای قانا که همچنان و برای همیشه شاهد وحشی‌گری رژیم صهیونیستی وحامیان و مدافعان آن هستند، به بزرگی یاد کنیم. باید از قهرمانی‌های مجاهدان مقاومت اعم از حزب الله و جنبش امل و جبهه مقاومت ملی و ارتش لبنان به بزرگی یاد کنیم. آن مقاومت قهرمانانه و نتایجی که به بار آورد زمینه را برای پیروزی لبنان در سال دو هزار باز کرد که طی آن اعراب برای اولین بار دوران شکست را پشت سرگذاشتند و وارد دوره پیروزی‌ها شدند.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 11 =