کد خبر : 4541
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
-

یرموک آزاد شد/آغاز مرمت آرامگاه حجربن عدی

خبرها از آزادی یرموک حکایت دارد. بازسازی آرامگاه «حجربن عدی کندی»، صحابی بزرگوار پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در حومه دمشق آغاز شد. دولت سوریه هم امروز اتهام دیده بان حقوق بشر علیه دمشق را مبنی بر استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان در ماه گذشته رد کرد.

به گزارش علویون؛ گزارش های دریافتی حاکی است نیروهای امنیتی سوریه توانستند با خارج کردن کنترل اردوگاه یرموک از سلطه تروریست ها اردوگاه مزبور را آزاد کنند.

 

شبکه پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد:«کنترل اردوگاه یرموک در سوریه از دست تروریست های داعش خارج شد».

 

همچنین خبر می رسد درگیری ها میان نیروهای گروه بیت المقدس با عناصر تروریستی داعش و جبهه النصره در اردوگاه فلسطینی یرموک در سوریه همچنان ادامه دارد.

 

 

در گزارشی از خبرنگار اعزامی شبکه خبر بخشی از جنایات تروریست ها در حمله به ساکنان اردوگاه و و تخریب آنرا مشاهده می کنیم:

دانلود

 

ارتش سوریه حمله تروریست ها را به «خناصر» و «القرباطیه» در جنوب شرقی حلب خنثی و شماری از آنها را کشتند و زخمی کردند.

 

نیروهای ارتش سوریه همچنین به مراکز تروریست های داعش در مسیر«ابیض جبل عبدالعزیز» الحسکه حمله و آنها را به طور کامل ویران کردند و تروریست ها را به هلاکت رساندند.

 

آغاز بازسازی آرامگاه حجر بن عدی

بسیاری از شهرهای سوریه که پیش تر تحت کنترل تروریست های تکفیری بود، هم اکنون با اقدام نیروهای ارتش پاکسازی و آزاد شده است.
به گزارش العالم بازسازی آرامگاه «حجربن عدی کندی»، صحابی بزرگوار پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز در حومه دمشق آغاز شد.

دانلود

 

آرامگاه حجربن عدی، صحابی بزرگوار پیامبر اسلام و که در منطقه «عدرا البلد»، در حومه دمشق، قرار دارد نخستین آرامگاه مقدسی بوده است که با آغاز بحران سوریه به دست تروریست های جبهه النصره تخریب و نبش قبر شد.
ارتش سوریه در سپتامبر سال گذشته منطقه عدرا در حومه دمشق را که آرامگاه صحابی بزرگوار در آن قرار دارد آزاد و از تروریست ها پاک کرد.

 

شاهدان و متولی آرامگاه عقیده دارند تروریست های مسلح با نبش قبر آرامگاه و سرقت تقریبا همه اشیای موجود در این بارگاه و انتقال آن به مکانی دیگر حتی نتوانستند به جسد مطهر صحابی بزرگوار نزدیک شوند، چرا که جسد این بزرگوار ۴۰ متر زیر زمین است و آنان حتی محل درست را هم حفر نکردند.

 

دولت سوریه اتهام استفاده از سلاح های شیمیایی را رد کرد

دولت سوریه روز سه شنبه اتهام دیده بان حقوق بشر علیه دمشق را مبنی بر استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان در ماه گذشته، رد کرد.
برابر این گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه اعلام کرده بود شاهدان و شواهد جمع آوری شده از شمال غربی سوریه حاکی است نیروهای حکومت سوریه ماه گذشته چند بارعلیه غیرنظامیان از سلاح های شیمیایی استفاده کردند.
یک مقام امنیتی ارشد سوریه با رد این ادعا گفت، این اتهامات «دروغ های شورشیانی است که هر وقت متحمل شکست می شوند به آن رو می آورند.»
این مقام امنیتی سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت اینها «دروغ هایی» است که شورشیان مسلح منتشر می کنند تا «شکست های خود را برای حامیان مالی خود توجیه کنند.»
وی گفت :«اگر همان طور که شورشیان می گویند ارتش سوریه هر روز از سلاح های شیمیایی یا گاز کلر استفاده می کرد، آنها باید تا حالا کاملا محو و نابود شده بودند.»

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + دوازده =