کد خبر : 4176
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
-

بندر عدن به کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بعد از درگیری‌های شدید با تکفیری‌ها و شبه نظامیان وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن موفق شدند کنترل بندر عدن و جزیره العمال را به دست بگیرند.

به گزارش علویون از تسنیم؛ پایگاه خبری العهد لبنان، همزمان با تداوم بمباران مناطق مختلف یمن توسط جنگنده‌های سعودی، پیشروی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنان ادامه دارد.

عرصــــــــــه میـــــــــدانـــــــی و نــــــــــظامــــــی

پیشروی نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بعد از درگیری‌های شدید با تکفیری‌ها و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصورهادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن موفق شدند کنترل بندر عدن و جزیره العمال را در دست بگیرند.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی روز گذشته موفق شدند بر کاخ ریاست جمهوری و موقعیت نظامی جبل حدید در استان عدن مسلط شوند. نیروهای مردمی همچنین با سرکوب تروریست‌های تکفیری، بسیاری از مناطق استان مأرب در شمال شرقی یمن را از لوث آنها پاکسازی کردند.

هم اکنون درگیری‌های شدید بین ارتش و نیروهای عبدربه منصور هادی در اطراف بندر عدن و المعلا همچنان ادامه دارد.

نیروهای مردمی در حال ادامه پیشروی به‌سمت استان شبوه در شمال یمن هستند.

این در حالی است که جنگنده‌های سعودی همچنان مناطق مختلف یمن از جمله صنعا را آماج حملات هوایی خود قرار می‌دهند و ضد هوایی‌های ارتش یمن نیز با این جنگنده‌ها به شدت مقابله می‌کند.

جنگنده‌های سعودی، اماکن غیرنظامی و تأسیسات زیربنایی و کارخانه‌جات و مراکز اقتصادی یمن و همچنین اردوگاه‌های آوارگان را بمباران می‌کنند.
عربستان ۹۶ روستای مرزی خود با یمن را تخلیه کرد

عربستان سعودی به ترس از رویارویی با انصار الله، ۹۶ روستای مرزی خود با یمن را تخلیه کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه الحیات، عربستان به دلایل امنیتی ۹۶ روستای مرزی خود با یمن را تخلیه کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین نیروهای مرزبانی عربستان در مناطق مرزی مشترک این کشور با یمن به طور روزانه منازل دور افتاده در نوار مرزی را تفتیش و بازرسی می‌کنند.

عربستان به کاروان حامل مواد غذایی هم رحم نمی‌کند

شبکه خبری المیادین گزارش داد که جنگنده‌های سعودی امروز ۶ خودروی حامل گندم  و مواد غذایی در استان الحدیده که در حال حرکت به “تعز” بود را بمباران کردند. برخی منابع از شهادت ۳ نفر و زخمی شدن ۹ نفر دیگر در این تجاوز خبر دادند.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن، بدون هرگونه مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و خلاف موازین و معاهدات بین المللی و حتی منشور اتحادیه عرب، وارد  یازدهمین روز متوالی خود شده است، تجاوزات بی‌رحمانه‌ای که از بامداد پنج‌شنبه ششم فروردین به مناطق مختلف یمن آغاز شد.

درخواست صلب سرخ برای آتش بس ۲۴ ساعته

بنا به اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور می‌شوند.

صلیب سرخ همچنین خواستار آتش بس فوری در یمن به مدت ۲۴ ساعت برای رساندن کمک‌های پزشکی و طبی به این کشور شده است.

۸۵۷ شهید و ۱۲۱۴ زخمی از آغاز تجاوز عربستان تاکنون

یک سازمان حقوقی نیز اعلام کرده که بر اساس آمارهای اولیه تاکنون ۸۵۷ تن از آغاز حملات عربستان به یمن به شهادت رسیده و ۱۲۱۴ تن نیز زخمی شدند.

این در حالی است که هزاران شهروند یمنی نیز بدلیل حملات بی وقفه ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی و تخریب منازلشان آواره شدند.

یک روزنامه سعودی اهداف تجاوز به یمن را رو کرد

ارگان تبلیغاتی عربستان سعودی در مقاله‌ای ضمن تشریح اهداف تجاوز ریاض به یمن ایجاد قدرتی شبیه حزب‌ الله لبنان در مرزهای عربستان را غیرقابل تحمل دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات در مقاله‌ای به تشریح اهداف اصلی عربستان سعودی برای حمله نظامی به یمن اشاره کرد که تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در آن کشته شدند. این روزنامه در مقاله خود نوشت که مهم‌ترین هدف عربستان سعودی و متحدان آن  در حمله به یمن تغییر موازنه عرصه سیاسی در این کشور بوده است.

به اعتقاد نویسنده، بسیاری این نکته را نمی‌دانند که عربستان سعودی نمی‌تواند تکرار تجربه حزب‌ الله در لبنان را در مرزهای خود بپذیرد. به نوشته این روزنامه تکرار این تجربه به ‌معنای تقویت نفوذ ایران در منطقه عربی خواهد بود و حوثی ها و ایران در پشت سر آن ها به دنبال این هدف هستند.(جزئیات بیشتر مقاله)

عرصـــــــــــــــــــــه سیـــــــــــــــــاســـــــــــــی

تظاهرات در بحرین، فلسطین و انگلیس در محکومیت تجاوزات سعودی علیه یمن

در عرصه سیاسی، شهروندان کشورهای مختلف جهان با برگزاری تجمع و تظاهرات، ضمن محکوم کردن تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن، با مردم این کشور اعلام همبستگی کردند.

به گزارش تسنیم، مردم کشورهای مختلف جهان با برگزاری تجمع و تظاهرات ضمن محکوم کردن تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن که با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است، با مردم این کشور اعلام همبستگی کردند.

تظاهرات در بحرین در مخالفت با تجاوز عربستان به یمن

در بحرین نیز مردم با برگزاری تظاهرات و تجمع مخالفت خود را با تجاوز عربستان اعلام کردند.

مناطق مختلف بحرین روز جمعه گذشته شاهد برگزاری تظاهرات “جمعه کمک به یمن” بود.  تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم یمن و تصاویر عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله را همراه داشتند، تجاوز عربستان و هم پیمانانش به یمن را محکوم کردند.

تظاهرات در فلسطین اشغالی

فعالان فلسطینی نیز با برگزاری تجمع در میدان المناره در شهر رام الله واقع در شمال قدس اشغالی با مردم یمن اعلام همبستگی کردند.  شرکت کنندگان در این تظاهرات که به درخواست کمیته مردمی دفاع از یمن در فلسطین برگزار شده بود، ضمن محکوم کردن تجاوزهای سعودی و آمریکایی به یمن، بر همبستگی خود با مردم این کشور تاکید کردند.

تظاهرات در لندن

لندن پایتخت انگلیس نیز روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات پرشور علیه تجاوز عربستان بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات که در مقابل سفارت عربستان در لندن برگزار شد، ضمن سردادن شعارهایی اعلام کردند که عربستان از تروریسم حمایت و با ملت‌ها مبارزه می‌کند.

تظاهرات لندن با هماهنگی سازمانهای حقوقی بین المللی و مراکز اسلامی انگلیس و تعدادی از اقلیت‌های عربی و اسلامی برگزار شد.

تظاهرات در یمن

مناطق مختلف یمن از جمله استان “عمران” نیز شاهد راهپیمایی گسترده و پرشور علیه تجاوز عربستان به این کشور بود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی تجاوز ظالمانه عربستان به یمن که مردم این کشور، امکانات اقتصادی و نظامی، و زیربناهای آن را هدف قرار داده محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین با صدور بیانیه‌ای از مقامات و ملت‌های جهان خواستند که با مردم یمن همبستگی کنند و پرونده تجاوزهای عربستان که بدون مجوز قانونی از سوی نهادهای بین المللی و منطقه‌ای صورت گرفته را به دادگاه جنایی بین المللی ارجاع دهند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین اعلام کردند که عربستان در امور یک کشور مستقل و دارای حاکمیت بین المللی دخالت کرده است.

در این بیانیه همچنین از جامعه بین الملل خواسته شده که به مسئولیت‌های تاریخی خود در قبال مردم یمن و سایر ملت‌های جهان و همچنین این تجاوز ظالمانه و وحشیانه که مردم یمن و امکانات اقتصادی و زیربناهای این کشور را هدف قرار داده عمل کند.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن، بدون هرگونه مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و خلاف موازین و معاهدات بین المللی و حتی منشور اتحادیه عرب، وارد  یازدهمین روز متوالی خود شده است، تجاوزات بی‌رحمانه‌ای که از بامداد پنج‌شنبه ششم فروردین به مناطق مختلف یمن آغاز شد.

بر اساس آمارهای اولیه تاکنون ۸۵۷ تن از آغاز حملات عربستان به یمن به شهادت رسیده و ۱۲۱۴ تن نیز زخمی شدند. همچنین هزاران شهروند یمنی نیز بدلیل حملات بی وقفه ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی و تخریب منازلشان آواره شدند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − هفت =