کد خبر : 4040
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
-

ستایش سازمان ملل از پیروزی عراق در مقابله با داعش

جن کوبیس نماینده ویژه‌ دبیرکل سازمان ملل در عراق، موفقیت اخیر نیروهای ارتش عراق در آزادسازی شهر سوق‌ الجیشی تکریت در شمال عراق از دست تروریست‌های تکفیری داعش را مورد ستایش قرار داد.

به گزارش علویون؛ سازمان ملل متحد  پیروزی عراق در مقابله با تکفیری‌های داعش در تکریت را ستایش کرد.
بر اساس این گزارش، پایگاه اینترنتی بخش فارسی شبکه پرس تی وی نوشت: جن کوبیس نماینده ویژه‌ دبیرکل سازمان ملل در عراق، موفقیت اخیر نیروهای ارتش عراق در آزادسازی شهر سوق‌ الجیشی تکریت در شمال عراق از دست تروریست‌های تکفیری داعش را مورد ستایش قرار داد.
به گزارش این منبع، جن کوبیس روز چهارشنبه گفت: «این یک پیروزی برای تمام مردم عراق است.»
وی افزود: سازمان ملل متحد برای ارائه کمک به مقامات دولتی و محلی عراق برای برآورده کردن نیازهای هزاران آواره در عراق، آماده است.
به گزارش این پایگاه، کوبیس ضمن درخواست از دولت عراق برای تأمین امنیت آوارگان تکریت در بازگشت به خانه‌هایشان و ارائه‌ی فوری کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند، گفت: «امنیت و سلامت غیرنظامیان باید در راستای اصول اساسی حقوق بشر و حقوق انسانی، حفظ شود.»
این پایگاه اینترنتی درج کرد: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد، یگان‌های ارتش عراق با حمایت نیروهای داوطلب شیعه و سنی، کنترل شهر تکریت واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غرب بغداد، پایتخت عراق را از دست نیروهای تکفیری داعش باز‌پس گرفته است.
شهر تکریت که زادگاه صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق به شمار می آید در ماه ژوئن سال گذشته (۲۰۱۴ میلادی) به تصرف داعش در آمد. باز پس‌گیری این شهر، راه را برای آزادسازی موصل، دومین شهر بزرگ عراق و پایگاه محکم تروریست‌های تکفیری داعش از سوی ارتش عراق هموار کرده است.
پرس تی وی با درج این میان تیتر، آمار تلفات انسانی ماه مارس در عراق، تصریح کرد: مطابق با آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز در عراق، تنها در ماه مارس منجر به مرگ نزدیک به یک هزار تن شده است. براساس آمار هیأت امداد سازمان ملل در عراق (یونامی)،  در مجموع ۹۹۷ عراقی در ماه گذشته کشته و ۲ هزار ۱۷۲ تن نیز زخمی شده‌اند.
گزارش این هیأت امدادی می‌افزاید: ۷۲۹ تن از کشته شدگان و یک هزار و ۷۸۵ تن از زخمی ها، غیرنظامی هستند. براین اساس، ۲۶۸ تن از نیروهای امنیتی عراق در این خشونت‌ها کشته و ۳۸۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
این پایگاه اضافه کرد: بیشتر آمار تلفات انسانی در بغداد گزارش شده است، در این شهر ۳۶۲ غیرنظامی کشته و ۹۲۸ دیگر زخمی شده‌اند. در استان دیاله واقع در شرق عراق، مجموعاً ۵۱ تن کشته و ۷۵ تن زخمی شده‌اند. خشونت‌ها در استان صلاح‌الدین نیز ۳۴ کشته و ۴۸ زخمی برجای گذاشته است.
حملات و عملیات نظامی داعش در عراق از اوایل ماه ژوئن ۲۰۱۴ آغاز شد. تروریست‌های تکفیری داعش، پیش از پیش روی به سمت بخش های مرکزی این کشور، کنترل شهر موصل را که حدود ۴۰۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، در اختیار گرفتند.
پایگاه اینترنتی پرس تی وی در پایان نوشت: نظامیان عراقی، یگان های پلیس، نیروهای کرد، نیروهای داوطلب شیعه و سنی در مبارزه با داعش موفق شده‌اند، تروریست های تکفیری را از برخی مناطق عراق بیرون برانند.

دانلود

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + سیزده =