کد خبر : 3878
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
-

آیت الله هاشمی شاهرودی: خواستار توقف فوری تجاوز نظام سعودی به یمن هستیم

یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن محکوم کردن تجاوز و دشمنی رژیم سعودی به یمن اقشار مختلف امت مسلمان را به هوشیاری و آمادگی کامل برای رویارویی و ایستادگی در برابر فریب و توطئه دشمنان اسلام، دعوت کرد.

به گزارش علویون؛ آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و از مراجع تقلید شیعیان در واکنش به حملات رژیم سعودی به یمن بیانیه‌ای منتشر کردند.

متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا وان الله علی نصرهم لقدیر)

امت اسلامی این روز‌ها شاهد مرحله دشوار و شرایط حساسی می‌باشد که بیانگر مرحله جدیدی از نقشه‌های دشمنان اسلام و توطئه آنان بر ضد امت اسلامی و هویت آن است.

پس از حوادث تلخ و فتنه‌های مذهبی و داعشی ننگینی که در عرصه جهان اسلام بطور کلی، و بطور خاص علیه ملتهای مظلوم سوریه و عراق، شاهد بوده‌ایم که وحدت امتا اسلام و مذاهب و اقوام متنوع آنرا به لرزه در آورده و آنرا تکه پاره کرده و هیبت و وجه آنرا برای خدمت به استکبار جهانی و صهیونیستم خدشه دار کرد، امرو ز نیز شاهد تجاوزی نابکارانه به حاکمیت دولت اسلامی دیگر و ملت مسلمان و انقلابی دیگر هستیم که همانا یمن عزیز هستیم که هدف از آن پایمال کردن اراده این ملت مجاهد و انقلابی است، ملتی که توانست با اراده و فداکاری خود بر نظام فاسد و ستمگر و مزدور بیگانگان و بر عوامل داعشی و تکفیری آنکه سالهای طولانی با گسترش فساد در همین، افراد بی‌گناه را کشته و مساجد و معابر و خانه‌های خدا را که در آن نام خدا برده می‌شد و نماز و دعا اقامه می‌گردید را ویران کردند.

پس فرزندان این ملت مجاهد و قهرمان، به پا خاستند و علیه قبائل و اقوام و گروه‌ها و کمیته‌های مردمی مخلص آن، سرزمین یمن، از ناپاکی القاعده و تکفیری‌ها پاک گردانید و خائنان را اخراج کرد و مردمسالاری و اراده ملت را جایگزین کرده و انقلاب خود را در مناطق مختلف این سرزمین عزیز گسترش داد.

اما ایادی استکبار و صهیونیسم و مزدوران آن‌ها در منطقه، بازهم ظاهر گردیده و با دخالتی آشکار و حمله‌ای وحشیانه به این انقلاب مبارک هجمه آوردند، پس از آنکه تلاشهای آن‌ها برای جلوگیری از آنان ماموفق ماند و همگی آنان در حمله نظامی و بمباران مناطق مسکونی و شهر‌ها و کشتن کودکان و زنان بیگناه هم پیمان شده‌اند.

اما نکته تعجب برانگیز در این موضوع آن است که اتحاد کشورهای منطقه‌ای و عربی که ادعای اسلام و عربیت می‌کنند، علیه این کشور عربی، با تحریک و تشویق آمریکایی و به بهانه بازگر داندن حاکم معزول به خاطر خیانت و استعفای وی به قدرت و تحمیل وی بر اراده ملت یمنی، اتفاق افتاده است. اما این کشورهای مدعی اسلام و عربیت کجا بودند هنگامی که ملت مظلوم فلسطین و مردم قهرمان غزه و لبنان و سوریه علیه تجاوز اسرائیل کمک می‌خواستند؟ و این ارتش‌ها و هواپیما‌ها و نیروهای نظامی و مجلس خلیجی و عربی و اسلامی آنگاه کجا حاضر بودند؟ و موضع آنان نسبت به تجاوز همه روزه علیه سرزمین فلسطین و اسلامی و عربی اشغال شده از سوی اسرائیل چگونه است؟ و تا کی این نیرنگ و حیله و نفاق و دروغ که برای امت اسلامی و عربی مفتضح گردید است،؛ ادامه خواهد داشت؟

این سازمان‌ها همگی عواملی برای قدرتهای استکباری و صهیونیستی در منطقه هستند. لذا ما ضمن محکوم کردن این تجاوز و دشمنی، اقشار مختلف امت مسلمان، شامل علماو روشنگران و نخبگان و مجاهدان و عموم مردم را به هوشیاری و آگاهی و آمادگی کامل برای رویارویی با چالشهای این مرحله حساس و ایستادگی در برابر فریب و توطئه دشمنان اسلام، دعوت می‌کنیم و خواستار توقف فوری کلیه شکلهای تجاوز و هجوم از سوی نظام سعودی و هم پیمانان او هستیم و آن‌ها را مسئول این جنایت زشت می‌دانیم و از کلیه اقشار ملت مجاهد یمن می‌خواهیم که با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، با جهاد در برابر متجاوزان، از عزت و کرامت و حاکمیت و انقلاب خود، با فداکاری و ایمان و اخلاص دفاع کند و از خداوند متعال خواستار پیروزی و موفقیت آن‌ها هستیم که او سمیع و مجیب است.

(ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین)

(إن تنصروا الله ینصرکم ویثبت أقدامکم)

سید محمود هاشمی شاهرودی
۱۳۹۴/۰۱/۰۸

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =