کد خبر : 3720
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
-

ربودن ۴۰۰ دختر و کودک، جنایت جدید بوکوحرام

مردم یکی از شهرهای نیجریه می گویند تروریست های تکفیری بوکوحرام بیش از ۴۰۰ زن و کودک را از این شهر کوچک شمال نیجریه ربوده اند.

به گزارش علویون؛ ساکنان شهر داماساک نیجریه که به تازگی آزاد شده اند، روز سه شنبه گفتند تروریست های بوکوحرام بیش از ۴۰۰ زن و کودک را از این شهر کوچک شمال نیجریه ربوده اند: شهری که نیروهای نیجر و چاد در همین ماه میلادی آن را از چنگال این گروه در آوردند.
هنوز هیچ آمار رسمی در این زمینه صادر نشده است، با این حال این گروه در ۶ ساله گذشته نیز با ربودن گروهی دختران و کودکان، سلسله عملیات مشابهی را صورت داده بود. نمونه چنین اقدامی، ربودن ۳۰۰ دانش آموز دختر در ماه آوریل گذشته بود که خشم جامعه جهانی را برانگیخت.
یکی از اهالی داماساک به رویترز گفت: نیروهای بوکوحرام، ۵۰۶ زن و کودک را ربودند. ۵۰ نفر را نیز پیش از عقب نشینی
از شهر کشتند. نمی دانیم پیش از ترک شهر افراد بیشتری را هم کشته اند یا نه، اما هر که را توانستند با خود بردند.
نیروهای مشترک نیجر و چاد هفته گذشته اجساد ۷۰ تن را یافتند که در زیر پل منتهی به داماساک اعدام شده بودند: شهری که همچنان در خیابان های آن لاشه های خودروهای سوخته پس از درگیری نیروهای دولتی با تروریست ها به چشم می خورد.
همان شهروند نیجریه ای می افزاید: زن و سه دخترش جزء ربوده شدگان به دست بوکوحرام هستند.
یک زن ۴۰ ساله نیز به این خبرگزاری گفت: تروریست های بوکوحرام پیش از ربودن افراد، آنان را در مسجد اصلی شهر گرد آوردند. من دو کودکم را مخفی کردم و آنها را از دست بوکوحرامی ها نجات دادم.
بوکوحرام که به تازگی با گروه تروریستی داعش بیعت کرده خواستار برقراری امارت در شمال نیجریه است.
حملات و تهدیدهای بوکوحرام انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی نیجریه را که قرار بود ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۳۹۳) برگزار شود به تعویق انداخت. رای دهندگان این کشور با شش هفته تاخیر، روز ۲۸ مارس به پای صندوق های رای می روند.
برابر ارزیابی شورای روابط خارجی مستقر در واشنگتن، در تهاجم ۶ ساله تروریست های بوکوحرام که در سال ۲۰۱۴ اوج گرفت، حدود ۱۰ هزار غیرنظامی کشته و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آواره شده اند.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =