کد خبر : 3605
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
-

اوباما: ایران عقب نشینی های کافی برای رسیدن به توافق را نداشته است

رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین موضع گیری درباره فعالیت های هسته ای ایران گفت: اگر ما به توافق برسیم آنگاه کارهای زیادی باید صورت گیرد/ ایران عقب نشینی های کافی برای رسیدن به توافق را نداشته است.

به گزارش علویون؛ باراک اوباما گفت: ایران عقب نشینی های کافی برای رسیدن به توافق را نداشته است.
اوباما در مصاحبه با نشریه هافینگتون پست گفت: آنچه می تواند در رسیدن ما به توافق تاثیرگذار باشد این است که اول از همه  ایران آماده شود و به جهانیان نشان دهد و ثابت کند که به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست؛ دوم اینکه ما بتوانیم این موضوع را به روشی سرزده و همیشگی راستی آزمایی کنیم.
وی افزود: به صراحت بگویم آنها هنوز آن گونه عقب نشینی هایی که به نظرم لازم است برای رسیدن به توافق نهایی صورت دهند، نداشته اند، اما آنها تحرکاتی داشته اند و احتمالاتی وجود دارد.
اوباما گفت: دولت ما نیاز دارد که ثابت کند که ایران نبایستی به سلاح اتمی دست پیدا کند و چارچوب زمانی برای قابلیت های این کشور برای رسیدن به این تسلیحات را محدود کند. این موضوعی است که ما در حال بررسی آن هستیم. اگر ما به توافق برسیم آنگاه کارهای زیادی باید صورت گیرد.
وی گفت: اینکه در گزارش ها می خوانیم که پیش نویس توافق درباره برنامه اتمی ایران گردانده شده، موضوعی ناپخته است.
رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره انتخاب دوباره نتانیاهو به نخست وزیری رژیم صهیونیستی و اثرگذاری آن بر مذاکرات با ایران گفت: گمان نمی کنم که این موضوع تاثیر چندانی بر توافق اتمی داشته باشد.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + بیست =