کد خبر : 307094
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

لیز تراس: اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی باید بازی‌های سیاسی را متوقف کنند

لیز تراس: اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی باید بازی‌های سیاسی را متوقف کنند

لیز تراس مدعی شده است که سیاستمداران دولت‌های توسعه‌یافته اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی به جای اینکه زندگی مردم را بهتر کنند، “درگیر بازی‌های سیاسی” هستند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه تلگراف، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس ضمن انتقاد از “حزب ملی اسکاتلند” (SNP)، حزب “شین فین” ایرلند و حزب کارگر ولز، متعهد شد تا به “تقسیم قانون‌اساسی” پایان دهد.

با فشار “حزب ملی اسکاتلند” برای دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند و اختلاف بر سر پروتکل ایرلند شمالی، حفظ “اتحادیه بریتانیا” یک چالش کلیدی برای نخست وزیر آینده انگلیس خواهد بود.

لیز تراس با اشاره به برنامه‌هایش گفت: «من قبل از رفتن به مدرسه جامع در لیدز، در پیزلی بزرگ شدم. من خودم را فرزند این اتحادیه می‌دانم. وقتی می‌گویم برای کشورم کاری می‌کنم، منظورم همه چیز است. به عنوان نخست‌وزیر، من قصد دارم نقش وزیر این اتحادیه را بر عهده بگیرم و به دنبال تحکیم آن هستم.»

وی افزود مدت طولانی است که سیاستمداران دولت‌های توسعه‌یافته اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی “به جای تمرکز بر اولویت‌هایشان، درگیری بازی‌های سیاسی شده‌اند.”

این سیاستمدار انگلیسی گفت: «حزب کارگر در مجلس شورای ملی ولز بر حمایت از ملی‌گرایان تکیه می‌کند و در سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های کلیدی در ولز شکست خورده‌اند. در ایرلند شمالی، “شین فین” مشتاق است تا بین ایرلند شمالی و بریتانیا فاصله و تفرقه بیندازد و خود را هر چه بیشتر و بیشتر دور سازد. و در اسکاتلند، به جای توجه به اولویت‌های مردم، SNP درگیر استقلال است.»

تراس افزود: «ما چهار کشور مجزا نیستیم. ما کشور بزرگی هستیم که نه تنها تاریخ و نهادهای مشترک بلکه خانواده، دوستان و ارزش‌های مشترکی نیز داریم. من اطمینان می‌دهم که تمام اعضای خانواده‌ ما همچنان به دریافت توجه، حمایت و سرمایه‌گذاری که شایسته و مستحق آن هستند، ادامه می‌دهند.»

لیز تراس به همراه ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق انگلیس برای مقام نخست‌وزیری این کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

لیز تراس: اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی باید بازی‌های سیاسی را متوقف کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =