کد خبر : 3157
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
-

مشاور رئیس جمهور عراق: پیروزی ها برابر داعش را مدیون حمایت ایران هستیم

مشاور رییس جمهوری عراق با اشاره پیروزی های بزرگ کشورش در برابر گروهک تکفیری-تروریستی داعش، گفت: این مقاومت و پیروزی ها را مدیون حمایت های مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش علویون؛ طورهان مظهر المفتی که برای شرکت در ششمین نشست اندیشکده های کشورهای اسلامی به اسلام آباد سفر کرده است، گفت: اگر بخواهیم صادقانه درخصوص نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق به ویژه پس از حملات داعش به این کشور حرف بزنیم، باید بگوییم که اگر ایران حمایت نمی کرد، وضعیت عراق امروز به مراتب وخیم تر بود.

این شخصیت عراقی که در سال های پیش به عنوان وزیر اطلاع رسانی و وزیر امور استان های عراق در این کشور فعالیت کرده است، گفت: امنیت بسیاری از اماکن مقدس و مذهبی و شهرهای عراق با حمایت های خوب ایران تامین شد.

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که کشورش مدعی رهبری تشکیلاتی موسوم به ائتلاف علیه داعش در عراق است، هفته گذشته به صراحت بر نقش مثبت ایران در آزادسازی شهر تکریت استان صلاح الدین عراق تاکید کرد.

چندی پیش نیز نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق گفت که ایران از کشورش بدون هیچ شرطی حمایت کرده و اگر این حمایت نبود، بغداد و اربیل از سوی تروریست های داعش اشغال می شد.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =