کد خبر : 2872
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
-

فرمان حمله بزرگ صادر شد؛ یورش ارتش و مردم به داعش در استان صلاح الدین

سرانجام نیروهای ارتش و مردمی عراق که از روز ها پیش برای عملیات آزاد سازی تکریت آماده شده بودند، با فرمان حیدرالعبادی، نخست وزیر این کشور به سمت مرکز استان صلاح الدین، از مهم ترین لانه های داعش در شمال عراق حرکت کردند.

به گزارش علویون؛ حیدر العبادی دراظهارات مستقم تلویزیونی از منطقه عملیاتی،  آغاز این عملیات را  اعلام کرد وگفت : این عملیات با مشارکت نیروهای ارتش و فرزندان صلاح الدین (عشایر) انجام می شود و به یاری خداوند خبر خوش آزادی تکریت و پاکسازی کل صلاح الدین را به ملت بزرک عراق خواهیم داد.

انتظار یک هفته ای هزاران نفر ازنیروهای ارتش ( الحشد الشعبی) عشایر و پلیس فدرال عراق برای حرکت به سمت تکریت ، غروب یکشنبه با فرمان مستقیم حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق که در منطقه عملیاتی به سر می برد، به پایان رسید و حمله بزرک علیه داعش در شمال
عراق آغاز شد.
گزارش ها از منطقه حاکیست که از  یکشنبه اهداف شناسایی شده  شامل مقرها و مراکز تجمع داعش زیر حملات توپخانه ای و خمپاره ای قرار گرفته بود و نیروهای عراقی از چند محور در انتظار  صدور فرمان عملیات بودند.

عملیات ارتش عراق

نیروها که شنبه شب را با برگزاری دعا و مناجات سپری کرده و تجهیزات خود را برای نبردی سخت آماده کرده بودند و از بعد از ظهر یکشنبه با ورود برخی مقامات ارشد نظامی به خطوط مقدم مشخص شد که تا ساعت صفر زمان بسیاری نمانده است .

خبرها حاکیست  حیدرالعبادی نیز خود را به یکی از ستادهای اصلی عملیاتی در شمال سامرا رسانده است .

به گزارش ایرنا، عملیات از چند محور شروع شده و نیروها در حال پیشروی به سمت مواضع داعش هستند.

کریم النوری، سخنگوی نیروهای ارتش لحظاتی پیش از آغاز عملیات  گفته بود که ساکنان تکریت بیشترا شهر را تخلیه کرده و اکنون این شهر به طور کامل دراختیار داعش است .

وی افزود: مردم به درخواست نیروهای امنیتی برای تخلیه شهر پاسخ مثبت دادند، اما در عین حال نیروها درعملیات آزاد سازی تکریت، طوری  برنامه ریزی کرده اند که  به غیر نظامیان آسیب نرسد.

النوری درعین حال درپاسخ به برخی شایعات و جنک روانی دشمن به مردم منطقه اطمینان داد که نیروهای ارتش و مردمی، تکریت وعشایر را هدف قرار نخواهند داد.

وی گفت که عشایر وشخصیت های برجسته تکریت با نیروهای عراقی اعلام همبستگی کرده و از داعش و اعمال جنایت کارانه اش برائت جسته اند.

آنها گفته اند که درکنار نیروهای ارتش و مردمی قرار خواهند داشت .

با پاکسازی کامل استان صلاح الدین که هدف اصلی این عملیات است ، نیروهای عراقی  درآستانه دروازه های تکریت قرار خواهند گرفت.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 9 =