کد خبر : 1886
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
-

لغو حالت فوق العاده در بغداد پس از ده سال/ دیاله پاکسازی شد

دولت عراق به دستور نخست وزیر مقررات منع آمد و شد شبانه در بغداد را پس از یک دهه لغو کرد. با لغو منع تردد صدها نفر از مردم عراق با حضور در خیابان های پایتخت به شادی پرداختند.

به گزارش علویون؛ با حذف قانون منع آمد و شد، شماری از ایست‌ های بازرسی در خیابان‌ های پایتخت عراق برداشته می شود.
سخنگوی نخست وزیر عراق  در این باره گفت : ” قانون منع آمد و شد لغو شد تا نشان داده شود فضایی امن در پایتخت عراق حاکم است . دولت همچنین تصمیم گرفت منطقه الکراده در قلب بغداد از هر نوع سلاح خالی شود و فقط نیروهای امنیتی و نیروهای وابسته به وزارت دفاع عراق بتوانند در این منطقه سلاح در اختیار داشته باشند. ”
این در حالیست که ساعاتی کوتاه پس از لغو این محدودیت بر اثر سه انفجار در منطقه ” الطارمیه ” در شمال بغداد ۲ سرباز کشته و ۱۲ افسرارتش مجروح شدند . روز شنبه هم بر اثر چند انفجار انتحاری در بغداد  حدود ۴۰  تن  کشته و پنجاه تن مجروح شدند.

90 کشته و زخمی در انفجار انتحاری در بغداد
حیدر العبادی نخست وزیر عراق که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد در سخنانی دراین نشست با تاکید بر قاطعیت دولت عراق برای مبارزه با داعش از کمک های ایران به کشورش در مبارزه با تروریست ها قدردانی کرد.
حیدر العبادی  گفت : ” ایران همسایه خوب ماست و  ما خود را ملزم به همکاری با این کشور می دانیم .  ایران داعش را تهدید ملی برای خود می داند و این منافع مشترک بین ما و ایران است. ایران در مبارزه با تروریست ها همواره کنار دولت و ملت عراق بوده و هست . ”

آخرین خبرها از تحولات میدانی عراق / دیاله پاکسازی شد
در این حال گزارش ها از آخرین تحولات میدانی عراق حاکی است نیروهای امنیتی عراق توانستند اطراف پایتخت به ویژه استان دیاله را از حضور تروریست ها پاکسازی کنند .

دیاله پاکسازی شد

نیروهای ارتش عراق همچنین حمله گسترده داعش به شهر الرمادی را دفع کردند و ده ها تروریست را به هلاکت رساندند.  فرماندهی عملیات استان صلاح الدین نیز از تسلط نیروهای امنیتی عراق بر منطقه نظامی در شهر بیجی خبر داد. در درگیری های این منطقه چهل و سه نفر از نیروهای داعش کشته شدند. در حملات هوایی به مواضع تروریست ها در شمال شهر تکریت نیز ده ها داعشی کشته شدند.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 18 =