کد خبر : 236
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۱۴
-

داعش سیدنی استرالیا را به هم ریخت/ تخلیه کنسولگری آمریکا

افراد مسلح با حمله به رستورانی در شهر سیدنی استرالیا ، شماری را به گروگان گرفته اند. گفته می شود گروگانگیران پرچم تروریستهای داعش را در محل رستوران قرار داده اند . به گزارش علویون؛ بر اساس تصاویر زنده تلویزیونی، فرد یا افراد مسلح با حمله به یک فروشگاه شکلات فروشی در مرکز شهر سیدنی،

افراد مسلح با حمله به رستورانی در شهر سیدنی استرالیا ، شماری را به گروگان گرفته اند. گفته می شود گروگانگیران پرچم تروریستهای داعش را در محل رستوران قرار داده اند .

به گزارش علویون؛ بر اساس تصاویر زنده تلویزیونی، فرد یا افراد مسلح با حمله به یک فروشگاه شکلات فروشی در مرکز شهر سیدنی، گروگان ها را به طرف  شیشه های فروشگاه نگه داشته و در حال بازرسی بدنی این افراد است.

گروگانگیری در سیدنی

انتشار عکسی از داخل فروشگاه از یک پرچم مشکی با نوشته های عربی نشان دهنده آن است که گروگانگیران پرچم داعش را در داخل فروشگاه برافراشته اند. فرمانده پلیس «نیو ساوت وِیلز» گفت: پلیس هنوز موفق نشده با فرد گروگانگیر ارتباط مستقیم برقرار کند و در حال حاضر عملیات گسترده پلیس در محل گروگان گیری ادامه دارد .

گروگانگیری در سیدنی

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، به خبرنگاران گفت: هنوز انگیزه عامل گروگان گیر برای ما مشخص نیست و نمی دانیم که آیا انگیزه های سیاسی در پس این گروگان گیری وجود دارد یا نه. اگر چه به وضوح برخی از نشانه ها مبنی بر سیاسی بودن این گروگان گیری وجود دارد. ایستگاه های مترو و شماری از مراکز مهم شهر سیدنی و همچنین فروشگاه های اطراف محل گروگانگیری تخلیه و بسته شده و پلیس تلاش می کند مردم را از محل دور نگه دارد.

گروگانگیری در سیدنی

برابر این گزارش، آلیسیا ادواردز، سخنگوی کنسولگری آمریکا،  می گوید، این کنسولگری نیز تخلیه شده است.   یک روزنامه نگار استرالیایی که دقایقی پیش از گروگان گیری از فروشگاه خارج شده است، گفت: هم اکنون [عملیات] تروریستی در مرکز شهر سیدنی در جریان است. اگر چه آمار دقیقی از تعداد گروگان ها در دست نیست ، اما رسانه های خبری شمار آنها را بین ۱۳ تا ۵۰ عدد اعلام کرده اند .

محل گروگانگیری درمنطقه تجاری «مارتین پلیس» (martin place) سیدنی، و در نزدیکی بانک مرکزی، مجلس محلی و استودیوی شبکه‌های تلویزیونی واقع شده است. پلیس محل حادثه را محاصره کرده و از مردم خواسته است  در این مکان تردد نکنند.

همچنین ساختمان مشهور «خانه اپرا»یِ سیدنی، همزمان با گروگان گیری در رستورانی در این شهر، تخلیه شد.

 

گروگانگیری داعش

گروگان‌گیران هنوز برای آزادی گروگان‌ها خواسته‌ای اعلام نکرده‌اند. کانال رادیویی محلی  استرالیا مدعی شده است : گروگان‌گیرها کمربندهای انفجاری دارند و ملاقات با نخست‌وزیر استرالیا را خواستار شده اند .

همزمان  نخست‌وزیر استرالیا در نطقی تلویزیونی گفت : هنوز از انگیزه گروگان‌گیرها اطلاعی ندارد و نمی‌داند  آیا این اقدام با انگیره‌های سیاسی صورت گرفته یا نه ؟

نشست اضطراری کمیته امنیت ملی دولت استرالیا برای بررسی حادثه برگزار شد . در پی حادثه گروگانگیری در سیدنی، تمهیدات امنیتی در دیگر شهرهای استرالیا از جمله «بریسبین» مرکز ایالت «کوئینزلند» افزایش یافته است.

گروگانگیری در استرالیا ، اقدامی بی سابقه در تاریخ این کشور محسوب می شود.

استرالیا که ازاعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا است، در ماه‌های گذشته از بیم حملات تروریستی در عملیات‌های گسترده ده‌ها تن را بازداشت کرده است. کنسولگری آمریکا در شهر سیدنی استرالیا که نزدیک محل گروگان گیری واقع شده، تخلیه شده است.
به گزارش «رویترز»، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، موضوع گروگان گیری در سیدنی استرالیا را به اوباما، رئیس جمهور آمریکا، خبر داده و هم اکنون، کنسولگری این کشور در سیدنی تخلیه شده است.

دانلود

 

آخرین تصاویر ارسال شده از این حادثه خبر از  فرار سه تن از گروگان ها از داخل مغازه مورد گروگانگیری دارد.

دانلود
 

 

یکی از مسئولان پلیس استرالیا تصریح کرد : برای پایان مسالمت آمیز ماجرای گروگانگیری تلاش می کند. اندرو سیپونه کمیسر پلیس منطقه نیو ساوث ویلز استرالیا در نشستی خبری درباره گروگانگیری سیدنی گفت:« امروز روز دشواری برای همه کسانی است که در این عملیات درگیر هستند. فرد یا افراد مسلح در سیدنی، تعداد اعلام نشده ای از افراد را به گروگان گرفته است. پلیس از صبح امروز بلافاصله پس از آنکه مطلع شد، وارد عمل شد. ما هرکاری که بتوانیم انجام می دهیم تا این ماجرا به خوبی و خوشی پایان یابد. ما می خواهیم این مسئله به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و هرکاری لازم باشد انجام خواهیم داد تا از این مسئله، اطمینان حاصل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =