کد خبر : 316840
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
-

فروش نخستین محصول فناورانه مرکز فناوری و نوآوری رسا

فروش نخستین محصول فناورانه مرکز فناوری و نوآوری رسا

نخستین محصول فناورانه تولید شده توسط یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز فناوری و نوآوری رسا و براساس سازوکار تدوین شده از طریق این مرکز به فروش رسیده است.

به گزارش عصرقائم، این محصول فناورانه در حوزه سامانه‌های تشخیصی شتاب‌دهنده‌های ذرات؛ حاصل فعالیت یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز رسا است که مرحله پیش‌رشد خود را سپری می‌کند.
سامانه‌ تشخیصی شتاب‌دهنده‌های ذرات با قیمت حدودی ۴ میلیارد ریال، قابلیت اندازه‌گیری مشخصات باریکه شامل مکان و ابعاد باریکه و پروفایل آن را دارد و از اجزای مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر پایه به‌کارگیری آشکارساز سوسوزن و اندازه‌گیری تصویر رد باریکه توسط دوربین مناسب به همراه نرم‌افزار پردازش تصویر، تشکیل شده است.
اعضای این هسته فناور؛ سابقه طراحی و ساخت دو نمونه قبلی این سامانه را در کارنامه کاری خود دارند و نمونه جدید برای نخستین‌بار به عنوان محصول فناورانه به یکی از دانشگاه‌های متقاضی عرضه شده است.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در آینده شاهد توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنعت هسته‌ای و عرضه محصولات فناورانه بیشتری از سوی مرکز فناوری و نوآوری رسا به بازار خواهیم بود.

فروش نخستین محصول فناورانه مرکز فناوری و نوآوری رسا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 9 =