کد خبر : 315734
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
-

تدوین سند استاندارد روش‌های اندازه‌گیری باقیمانده سموم کشاورزی

تدوین سند استاندارد روش‌های اندازه‌گیری باقیمانده سموم کشاورزی

رئیس سازمان غذا و دارو از تدوین سند استاندارد روش‌های اندازه گیری باقیمانده سموم و آفات کشاورزی به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سیدحیدر محمدی در سومین نشست شورای غذاو داروی منطقه یک کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد از تدوین سند استاندارد روش‌های اندازه گیری باقیمانده سموم و آفات کشاورزی به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: فرایند تولید تا مصرف محصولات کشاورزی از جمله راهبرد‌های این سند جامع است.

محمدی نقدینگی در ارزش افزوده و تامین ماده اولیه تولید کنندگان دارو را عامل کمبود برخی دارو‌ها عنوان کرد و گفت: مجموع این عوامل موجب شد تا در محصول نهایی دارویی کمبود ماده اولیه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با سه شیفت شدن کار خانجات تولید آنتی بیوتیک خوراکی و واردات این دارو، اکنون مشکل کمبود دارو مرتفع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته این سند ارتقا می‌یابد تا محصول سالم تری تولید و در فرایند عرضه سالم و مصرف ایمن قرار گیرد.

غلامی افزود: سند پاکسازی سموم روی مواد غذایی توسط چند دستگاه اجرایی استان با هدف پیشگیری و کنترل سموم بر روی محصولات کشاورزی تهیه و تنظیم شده است.

تدوین سند استاندارد روش‌های اندازه‌گیری باقیمانده سموم کشاورزی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − یازده =