کد خبر : 315367
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
-

خدمات توانبخشی کودکان در هلال‌احمر توسعه می‌یابد

خدمات توانبخشی کودکان در هلال‌احمر توسعه می‌یابد

رئیس بیمارستان نورافشار گفت: براساس عمل به نیت واقف، توسعه بخش توانبخشی اطفال و کودکان این بیمارستان در دستور کار و اولویت قرار گرفته است‌.

به گزارش عصرقائم،  دکتر فتانه عابدی در این باره توضیح داد: تا پیش از همه‌گیری کرونا بخش توانبخشی اطفال و کودکان بیمارستان نورافشار به توانخواهان سراسر کشور نوبت می‌داد و هر یک از مراجعان به همراه خانواده خود پس از سفر به تهران به مدت یک هفته تحت مراقبت قرار گرفته و خدمات توانبخشی به آن‌ها ارائه می‌شد و خانواده‌ها آموزش‌های لازم برای نگه‌داری و انجام تمرین‌های لازم کار با کودک را فرا می‌گرفتند.

وی ادامه داد: با آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ و نیاز به افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه و ممنوعیت سفر، فعالیت توانبخشی کودکان کاهش یافت و با از دست رفتن امکان اسکان و پذیرایی از خانواده‌ها، پذیرش کودکان توانخواه تنها برای ساکنان تهران فراهم بود.

عابدی افزود: اکنون با پشت سر گذاشتن همه‌گیری کرونا، امکان توسعه این خدمات فراهم شده و این موضوع اولویت اول ما در روزهای پیش‌رو است.

وی یادآوری کرد: چندی پیش، دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در روز پرستار به این بیمارستان آمدند و پس از قدردانی از کادر درمان تاکید کردند که این مرکز درمانی باید به قطب خدمات توانبخشی کودکان در کشور تبدیل شود. تا جایی که نورافشار به عنوان مرکز جامع توانبخشی اطفال شناخته شود.

رئیس بیمارستان موقوفه نورافشار گفت: در وقف‌نامه این مجموعه در سال ۱۳۳۹ شمسی به صراحت از واژه «کودکان افلیج» استفاده شده و تسبیل وقف حکم می‌کند که ارائه خدمات توانبخشی به همه کودکان نیازمند کشور، اولویت اول این بیمارستان باشد.

عابدی گفت: اکنون با همکاری اداره کل توانبخشی جمعیت هلال احمر برنامه ریزی برای توسعه توانبخشی اطفال و کودکان در حال انجام است و به زودی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: این اقدامات محدود به خدمات توانبخشی نیست و بر آموزش خانواده‌های کودکان معلول و توان‌خواه تمرکز دارد تا اصل مهم «توانبخشی از بیمارستان تا خانه» محقق شود.

گفتنی‌است، بیمارستان فوق تخصصی نورافشار در مجاورت به کوه‌های شمال شهر تهران با فضایی سبز و آرام به وسعت ۲۲ هزار متر مربع از مراکز درمانی متعلق به جمعیت هلال احمر است که در اواخر دهه ۳۰ شمسی از سوی مرحوم ابوالحسن نورافشار برای نگه‌داری رایگان کودکان دارای فلج اطفال به هلال احمر که در آن زمان جمعیت شیر و خورشید سرخ نام داشت، وقف شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، همچنین این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان جمعیت هلال احمر در داخل کشور، دارای ۵ بخش بستری، ۲ بخش مراقبت های ویژه، دو بخش بیماران بین الملل،۴ اتاق عمل و بخش های پاراکلینیکی، تصویربرداری و سی تی اسکن، فیزیوتراپی، کاردرمانی، آب‌درمانی، گفتاردرمانی، اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی برای رفع نیاز های مراجعین و بیماران است.

خدمات توانبخشی کودکان در هلال‌احمر توسعه می‌یابد
عکس تزیینی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =