کد خبر : 319681
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
-

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

امسال ۳۵۸ نفر از خطر غرق شدگی در ساحل مازندران نجات یافتند

امسال ۳۵۸ نفر از خطر غرق شدگی در ساحل مازندران نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، گفت: با آغاز اجرای طرح پیشگیری از غریق در اول خرداد ماه سال جاری، امدادگران این جمعیت و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان موفق شدند ۳۵۸ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

به گزارش عصرقائم، غلامعلی فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح پیشگیری از غریق در اول خرداد ماه سال جاری، امدادگران این جمعیت و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان موفق شدند ۳۵۸ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

وی افزود:  با بیان اینکه بیشترین نجات یافته به تعداد ۱۵۳نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است و شهرستان محمودآباد با ۴۵ نفر نجات یافته و شهرستان عباس آباد با ۳۴ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: ارائه خدمات درمان سرپایی به ۲۲۷۲ نفر و انتقال ۱۱ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۰۰ کیلومتری مازندران بوده است.

این مسوول خاطرنشان کرد؛ امسال ۵۵۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این نقاط مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند .

فخاری به عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، اشاره کرد و گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در پایان بیان کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر این جمعیت در طول نوار سواحلی مازندران مستقر هستند و از همین تریبون استفاده میکنم و از مسافران خواهش میکنم تا هشدارهای امدادی را جدی بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − یازده =