کد خبر : 315324
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
-

انصارالله یمن، امارات تهدید کرد

انصارالله یمن، امارات تهدید کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی در واکنش به تحرکات مشکوک ابوظبی در برخی جزایر راهبردی یمن، به حمله به امارات تهدید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبد الله النعمی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در توییتی در این باره نوشت: امارات معتقد است که باهوش است و اشغال برخی استان‌ها و جزایر یمن و واگذاری آن به نیروهای اسرائیلی، انگلیسی و آمریکایی، این کشور را از موشک‌های بالستیک و پهپادها در امان نگه می‌دارد.

وی افزود: امارات با مردم یمن متکبرانه برخورد و گمان می‌کند ملت یمن مردمی جاهل و عقب مانده هستند که دشمنان و دوستان خود را نمی‌شناسند. اگر مردم یمن چیزی جز سنگ نداشتند، باید امارات در محاسبات و تفکر خود نسبت به یمن تجدید نظر می‌کرد، حالا که یمن قدرت بالستیک و پهپاد در اختیار دارد، این کشور کوچک را مجبور به بازگشت به مسیر درست و توبه در برابر دنیا می‌کند.

النعمی همچنین تأیید کرد: نیروهای مسلح یمن درحال حاضر در سطح آمادگی بسیار بالایی برای هرگونه تحولات نظامی اعم از دفاعی یا تهاجمی قرار دارند. نیروهای انصارالله در دوران آتش بس توانستند به پیشرفت و جهش در زمینه صنعتی‌سازی نظامی دست یابند که در صورت ادامه محاصره و ادامه جنگ، همین پیشرفت باعث می‌شود که دشمن از شدت پشیمانی انگشت خود را گاز بگیرد.

النعمی در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به آغاز حضور نظامی مصر در دریای سرخ نیز تاکید کرد: آمریکا درصدد ضربه زدن به اعراب و مسلمانان به یکدیگر است و سعی می‌کند به مدیریت جنگ از پشت صحنه بسنده کند.

وی ادامه داد: آمریکا در تلاش است تا عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را وارد نبردی با مردم یمن کند که هیچ نقشی در آن ندارد. هدف این است که عربستان و امارات کمی استراحت کنند و فردا نیز ممکن است سومالی، جیبوتی، اریتره و غیره را به این سمت هل دهند.

این اظهارات مقام یمنی پس از آن بیان شد که روز سه‌شنبه ارتش مصر اعلام کرد، نیروهای دریایی آن ماموریت بین‌المللی جدیدی را در دریای سرخ شامل تنگه باب المندب و خلیج عدن برعهده می‌گیرند. این اتفاق در پی برعهده گرفتن فرماندهی نیروهای ماموریت مشترک بین‌المللی ۱۵۳ از سوی مصر برای اولین بار است.

این نیروها شامل مصر، عربستان، امارات، اردن و آمریکا می‌شود که سطح عملیات آنها در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن است.

همواره کشتی‌های تجاری جهانی از خلیج عدن و تنگه باب المندب عبور می‌کنند و این منطقه استراتژیک قلمداد می‌شود.

انصارالله یمن، امارات تهدید کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =