کد خبر : 315233
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
-

مصرف گاز خانگی ۱۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر شد

مصرف گاز خانگی ۱۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر شد

طبق آمار واحد دیسپاچینگ شرکت ملی گاز، مصرف گاز خانگی از ۹ آذر در سال جاری در قیاس با سال قبل پیشی گرفته است و طبق آخرین آمار در روز ۲۰ آذر مصرف گاز خانگی و تجاری ۶۰۷ میلیون متر مکعب بوده است.

به گزارش عصرقائم، با سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یافته است که این موضوع موجی محدودیت گازرسانی به صنعت پتروشیمی و نیروگاه‌ها شده است.
طبق آمار واحد دیسپاچینگ شرکت ملی گاز (تصویر ۱)، مصرف گاز خانگی و تجاری از ۹ آذرماه در سال جاری نسبت به سال قبل پیشی گرفته است و طبق آخرین آمار در روز  ۲۰ام آذرماه مصرف گاز خانگی و تجاری ۶۰۷ میلیون متر مکعب بوده است درحالیکه در ۲۰ام آذرماه سال گذشته عدد مصرف ۵۰۹ میلیون متر مکعب بوده است.

طبق گفته مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز، با کاهش دمای هوا، هم‌اکنون ۷۲ درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

جواد اوجی وزیر نفت برای گذر از زمستان بدون قطعی گاز و برق سه توصیه ساده به مردم ایران کرده است که در صورت رعایت آن می‌توان با کمترین هزینه از زمستان عبور کرد.

اول اینکه «مردم دمای خانه را بین ۱۸ تا ۱۹ درجه نگه‌ دارند و این دما بیش از حد نیاز افزایش پیدا نکند»، دوم اینکه «مردم عزیز لطف کنند بعد از خروج از خانه و هنگامی در خانه تشریف ندارند وسایل گرمایشی را خاموش کنند» و سوم اینکه «‌‌مردم عزیز در فصل زمستان لباس نسبتا گرمی را در خانه بپوشند».

‌که مصرف گاز خانگی سال گذشته در ۳ بهمن‌‌ با ثبت عدد ۶۹۲ میلیون متر مکعب رکورد زد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در صورت عدم رعایت مردم و مصرف غیربهینه گاز این رکورد شکسته شود که تبعات منفی آن در کاهش تولید صنایع و عدم‌النفع‌های چند میلیارد دلاری برای کشور قابل مشاهده خواهد بود.

مصرف گاز خانگی 100 میلیون متر مکعب بیشتر شد/ 3 توصیه وزیر نفت به مردم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =