کد خبر : 317388
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
-

تهرانی ها در صدر مصرف گاز

تهرانی ها در صدر مصرف گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز استان تهران را پرمصرف‌ترین استان در مصرف گاز دانست و افزود: شبکه گازرسانی پایدار است.

به گزارش عصرقائم، عباس اعظمی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه میزان مصرف تهران در روز جمعه ۱۲۵ میلیون مترمکعب بود و در روز گذشته نیز ۱۲۷ میلیون مترمکعب ثبت شد، اظهار کرد: در روزهای جمعه میزان مصرف گاز در پایین ترین سطح قرار می‌گیرد و با همراهی مردم نیز میزان مصرف نسبت به روزهای عادی نیز کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه میزان مصرف گاز معمولا در روزهای شنبه تا دوشنبه بین چهار تا پنج میلیون مترمکعب افزایش می یابد، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد این افزایش مصرف نبودیم، ضمن اینکه روز گذشته نیز یکی از سخت‌ترین روزهای تهران بود، با این حال افزایش جهشی اتفاق نیفتاد.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه در شرایط عادی این میزان مصرف باید به ۱۳۵ میلیون مترمکعب بود، گفت: تجربه همکاران در طول این سال‌ها نشان می‌دهد که میزان مصرف در روزهای تعطیل کاهش می‌یابد. در روز گذشته نیز حدود ۶ میلیون مترمکعب مصرف در تهران کاهش یافت.

اعظمی با بیان اینکه میزان مصرف گاز در بخش خانگی در روز گذشته ۶۴۴ میلیون مترمکعب بوده که در این بین چهار استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی چهار استان پرمصرف کشور شناخته شده‌اند، اظهار کرد: میزان مصرف گاز در طول ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران با ۱۲۷ میلیون متر مکعب، استان خراسان رضوی با ۶۰ میلیون میلیون متر مکعب، استان اصفهان ۴۶ میلیون متر مکعب، آذربایجان شرقی نیز با ۴۲ میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته وی درحال حاضر ۷۸ درصد گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می شود، این عدد ۱۰ درصد نسبت به ابتدای ماه افزایش را نشان می دهد.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به وضعیت گازرسانی در کشور، گفت: شبکه گاز پایدار است اما همچنان با مشکل عدم واردات تاجیکستان درگیر هستیم و خواهش ما از مشترکان این است که به مدیریت مصرف توجه داشته باشند، از همراهی که تا کنون نیز وجود داشته تشکر داریم و تقاضا داریم بازهم کمک کنند.

تهرانی ها در صدر مصرف گاز/ بهبود اوضاع گازرسانی در کشور

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =