کد خبر : 315017
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
-

مرزبندی روشن با متعرضین به ساحت مقدس دانشگاه، بلوغ جنبش اصیل دانشجویی را نمود می‌بخشد

مرزبندی روشن با متعرضین به ساحت مقدس دانشگاه، بلوغ جنبش اصیل دانشجویی را نمود می‌بخشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تبریک سالروز حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، گفت: موفقیت‌های مکرر دانشجویان ایران اسلامی علی الخصوص در عرصه پژوهش های سلامت محور که سهم مهمی در پیشرفت‌های علم و فناوری کشور داشته‌اند و همزمان با آن بصیرت، آگاهی و هوشیاری آنان به ویژه در جریان اغتشاشات اخیر و مرزبندی روشن با متعرضین به ساحت مقدس دانشگاه، بلوغ جنبش اصیل دانشجویی را در ایران اسلامی نمود می‌بخشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متن پیام دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز دانشجو به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

دانایی و خردورزی از سپیده‌دم تاریخ این سرزمین پرشکوه تا لحظه‌ اکنون در نگاه  ایرانی مؤمن و حق طلب همواره مفاهیمی پرارزش و متعالی به شمار می‌رفته و دانشجو، مظهر عزم  و اراده راسخ در تحصیل این دو مفهوم بلند و ارجمند بوده است.

دانشجو سرو سربلندی است در ابتدای بلوغ دانایی . فرزند برومند میهن اسلامی است و فردای این خاک را باید در تلاش و اندیشه‌ او جستجو کرد.

شانزدهم آذر روز آگاهی، دانایی و بیداری است؛ روزی است که برای همیشه در تاریخ این سرزمین برای برداشتن بیرق مقاومت در برابر طاغوت  مستکبر و نظام سلطه جهانی به دست جوانان دانشجوی مسلمان این سرزمین ستوده می‌شود.

بی شک نقش دانشجویان در همه جوامع فراتر از دیگر اقشار اجتماعی است و این تمایز به دلیل تقارن جوانی و فرهیختگی با روحیه عدالت طلبی و عزم حرکت به سوی تحقق آرمان‌ها و ایده آل هاست.

در جمهوری اسلامی ایران که برخوردار از آرمان‌های متعالی اسلامی و مردم سالاری دینی است، خصائص دانشجویان و محیط دانشجویی همسو با آرمان‌های دینی مردم، از اثرگذاری بیشتری در قیاس با سایر جوامع برخوردار است.

توجه به منافع  ملی و ‌وحدت ملت هماهنگ با اهداف والای اسلامی، جهت‌گیری دانشجویان مسلمان را از دیگر جنبش‌های دانشجویی در سایر کشورها  متمایز می‌سازد؛  کما اینکه در طی سالهای گذشته شاهد حرکت های نویدبخش و درخشان دانشجویان در عرصه‌های علم و فناوری و فعالیت های جهادی در خدمت به مردم به ویژه در عرصه سلامت و در نقاط محروم کشور بوده‌ایم.

موفقیت‌های مکرر دانشجویان ایران اسلامی علی الخصوص در عرصه پژوهش های سلامت محور که سهم مهمی در پیشرفت‌های علم و فناوری کشور داشته‌اند و همزمان با آن بصیرت، آگاهی و هوشیاری آنان به ویژه در جریان اغتشاشات اخیر و  در مرزبندی روشن با متعرضین به ساحت مقدس دانشگاه، بلوغ جنبش اصیل دانشجویی را در ایران اسلامی نمود می بخشد.

این روز غرورآفرین و پرشکوه را به همه دانشجویان فهیم، خردورز و آگاه ایران اسلامی صمیمانه  تبریک گفته و ثبات قدم در راه آرمان های اصیل اسلام و انقلاب اسلامی  و نیز توفیق خدمتگزاری مستمر  به ملت و آیین  را برای همه این فرزندان عزیز کشور خواستارم.

مرزبندی روشن با متعرضین به ساحت مقدس دانشگاه، بلوغ جنبش اصیل دانشجویی را نمود می‌بخشد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − دوازده =