کد خبر : 313210
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
-

معمای مگوایر!

معمای مگوایر!

ترکیب دفاعی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از معماهای گرت ساوت‌گیت در این رقابت‌هاست که او باید تا بازی با ایران فرصت حل کردن این معما را دارد.

به گزارش عصرقائم، ایران و انگلیس، دوشنبه ۳۰ آبان در نخستین‌ بازی‌شان در جام جهانی به مصاف هم می‌روند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که انگلیس در شش بازی اخیرش در کسب پیروزی ناکام بوده که بدترین عملکرد این کشور از سال ۱۹۹۳ به حساب می‌آید. البته نمی‌توان به این آمار اعتماد زیادی داشت چرا که انگلیس پیش از این نشان داده آمارهای فوق‌العاده هیچ‌وقت به کارش نیامده است.

فابیو کاپلو به همراه انگلیس با آمار ۶۶.۷% پیروزی پا به جام جهانی ۲۰۱۰ گذاشت اما در آن جام عملکرد ضعیفی داشت و پس از این که بعد از آمریکا در رده دوم گروهش قرار گرفت، توسط آلمان تحقیر شد اما یکی از کم‌امیدترین تیم‌های انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ برای اولین بار پس از جام جهانی ۱۹۹۰ به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

اما چرا انگلیس چنین آمار ضعیفی را در کسب پیروزی ثبت کرده است؟ یکی از دلایل ثبت چنین آماری، عملکرد دفاعی ضعیف انگلیس در این شش دیدار بوده است. با این که دست گرت ساوت‌گیت در خط میانی و تهاجمی باز است و گزینه‌های مختلفی در مقابلش می‌بیند اما خط دفاعی تیمش یکی از معضل‌های پیش روی او در جام جهانی ۲۰۲۲ است.

هری مگوایر، جان استونز، بن وایت، کایل واکر، کانر کودی و اریک دایر بازیکنانی هستند که توانایی بازی در دفاع میانی دارند که گرت ساوت‌گیت با توجه تاکتیک دفاع سه نفره یا چهار نفره‌اش می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. ساوت‌گیت در جام جهانی ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰ تجربه بسیار خوبی با زوج هری مگوایر و جان استونز داشته اما عملکرد ضعیف و اشتباهات فراوان مگوایر در ماه‌های اخیر و مصدومیت همسترینگ جان استونز در بخشی از این فصل باعث شده که موقعیت این زوج به خطر بیفتد.

البته هری مگوایر در روزهای اخیر مورد حمایت جان استونز و کارشناسان مطرحی مثل اون هارگریوز قرار گرفته است تا شاید بتوانند از نظر روحی او را به شرایط بازی نزدیک کنند. جان استونز، مدافع منچستر سیتی با تمجید از مگوایر او را بهترین زوج دفاعی ممکن در تیم‌ملی معرفی کرده است. او با بیان این که نباید دستاوردهای گذشته مگوایر در بازی‌های بزرگ فراموش شود، می‌گوید: “ما می‌دانیم که هر کدام‌مان چه کار می‌خواهیم بکنیم و چگونه می‌توانیم در کنار هم بهترین باشیم. سیستم ساوت‌گیت هرچه باشد، پیوند بین ما شکسته نمی‌شود.”

در کنار استونز، اون هارگریوز هم از مگوایر حمایت کرده است. هارگریوز، بازیکن اسبق تیم‌ملی انگلیس، بایرن مونیخ و منچستر یونایتد تجربه مشابهی در جام جهانی ۲۰۰۶ دارد اما او که توانست دیدگاه‌ هواداران سه‌شیر را در جریان جام جهانی ۲۰۰۶ تغییر دهد، به مگوایر راهکار ارائه کرده است. هارگریوز معتقد است که مگوایر نباید به “مزخرفات خارج از زمین” توجه کند و اجازه ندهد که حرف‌های منفی روی تمرکز او در بازی تاثیر بگذارد. این بازیکن سابق تیم‌ملی انگلیس می‌گوید که پیش از جام جهانی ۲۰۰۶ هیچ مقاله و یادداشتی نمی‌خوانده، اصلا آنلاین نمی‌شده و فقط تمرکزش روی تمرین بوده و همین منجر به موفقیتش شده است.

در این بین، مگوایر مورد حمایت گرت ساوت‌گیت است و به همین دلیل به احتمال زیاد در بازی با ایران به میدان خواهد رفت. خصوصا این که کایل واکر از ناحیه کشاله دچار مصدومیت شده و از هفته دهم لیگ برتر انگلیس نتوانسته برای منچسترسیتی به میدان برود و طبق اخبار منتشر شده، این بازیکن بازی با ایران را از دست داده است.

البته ساوت‌گیت گزینه استفاده از بن وایت هم دارد چرا که بن وایت شاید از نظر سرعت فاصله زیادی با کایل واکر داشته باشد اما فصل بسیار خوبی در دفاع راست آرسنال داشته و نشان داده که می‌تواند به خوبی عمق دفاع و دفاع میانی را پوشش دهد و شاید اگر ساوت‌گیت بخواهد به سمت استفاده از دفاع سه نفره در بازی با ایران برود، بن وایت یکی از گزینه‌های اصلی دفاع میانی است. با این حال ساوت‌گیت می‌تواند از کانر کودی،‌ مدافع اورتون و اریک دایر، مدافع تاتنهام که هر دو در تمام بازی‌های تیم‌هایشان به میدان رفته‌اند در پست مدافع میانی دفاع سه نفره و چهار نفره استفاده کند.

معمای مگوایر!
تعداد بازی ملی مدافعان میانی انگلیس
معمای مگوایر!
دقایق بازی مدافعان میانی انگلیس در سال ۲۰۲۲

در نهایت می‌توان گفت که اگر اتفاق خاصی نیفتد با توجه به اعتماد ساوت‌گیت به زوج مگوایر و استونز دفاع میانی انگلیس را تشکیل خواهند داد تا شاید با این کار مگوایر شرایط روحی مناسبی برای ادامه بازی‌های جام جهانی به دست بیاورند اما او برای رسیدن به چنین هدفی، کار سختی پیش رو دارد چرا که باید مقابل زوج طارمی و آزمون قرار بگیرند؛ زوجی که علاوه بر هماهنگی بالایی که با هم دارند، در گرفتن خطا و پنالتی هم تبحر بلایی دارند. با این اوصاف، کی‌روش قطعا برنامه خاصی برای بازی مقابل تیمی که مگوایر دفاعش را تشکیل می‌دهد، خواهد داشت.

معمای مگوایر!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =