کد خبر : 313118
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
-

اختر: کاش بازیکنان جوان به عنوان توریست به جام جهانی می‌رفتند

اختر: کاش بازیکنان جوان به عنوان توریست به جام جهانی می‌رفتند

یک پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که کی‌روش به جای برخی از لژیونرهای دعوت شده به تیم‌ملی، می‌توانست بازیکنان جوان مستعد را دعوت کند.

به گزارش عصرقائم، فهرست ۲۵ نفره تیم‌ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیشب (یکشنبه) اعلام شد که دعوت از یک دروازه‌بان بیشتر و علاوه بر آن، دعوت ۲۵ نفر به جای ۲۶ نفر سوال‌برانگیز بود.

ادموند اختر، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره فهرست نهایی تیم‌ملی اظهار کرد: اگر من به جای کی‌روش بودم، شاید تعدادی جابجایی در لیست انجام می‌دادم. اولویت لیست کی‌روش با لژیونرها بود که تقریبا همه دعوت شدند. می‌ماند تعدادی بازیکن داخلی که سلیقه‌ کادر فنی است. اگر من نفر اول تیم بودم شاید بعضی از لژیونرها را دعوت نمی‌کردم. برای مثال سعید عزت‌اللهی از لیگ دو دانمارک دعوت شده است که دعوت او به خاطر لژیونر بودن او نیست و به عقبه عزت‌اللهی برمی‌گردد که کی‌روش او را قبول دارد وگرنه لیگ خود دانمارک درجه سه است و وایله تیم درجه ۱۰ است. با این حال همه چیز سلیقه‌ای است. مثلا انریکه، راموس ۳۵ ساله و دخئا را دعوت نکرد. من فقط امیدوارم که تیم‌ملی بتواند مردم را خوشحال کند.

بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که تحلیلش از دعوت چهار دروازه‌بان و دعوت از ۲۵ نفر به جای ۲۶ نفر چیست؟ گفت: این‌ها همه سلیقه‌ای است. این سوال را باید کی‌روش جواب دهد. به نظرم برای سه بازی، چهار دروازه‌بان منطقی نیست البته این نظر شخصی من است. نظر من این است که به جای نصف لژیونرها، بازیکنان جوان مستعد به تیم‌ملی دعوت شوند.

اختر ادامه داد: کی‌روش می‌توانست بازیکنان جوان مستعدی را که در لیگ برتر داشتیم به جام جهانی ببرد. در جام جهانی ۱۶ نفر بازی می‌کنند و در نتیجه هفت، هشت نفر قرار است توریست باشند. ما می‌توانستیم بازیکنان جوانمان را به عنوان توریست ببریم که تجربه جام جهانی کسب کنند و آینده تیم‌ملی را بسازند. ما الان بازیکن ۳۵-۳۶ داریم که قرار نیست بازی کند و پس از جام جهانی هم خداحافظی می‌کند. کاش حداقل بازیکنان جوان را می‌بردیم تا تجربه کسب کنند. امیدوارم شرایط به شکلی باشد که نتایج تیم‌ملی مردم را خوشحال کند و برای اولین بار از گروهمان صعود کنیم.

اختر: کاش بازیکنان جوان به عنوان توریست به جام جهانی می‌رفتند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =