کد خبر : 312720
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
-

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

نایب قهرمان جام جهانی دوره قبل به عنوان تیم شگفتی‌ساز در جام جهانی قطر حضور خواهد داشت.

به گزارش عصرقائم، کشور کرواسی جمعیت چهار میلیون نفری دارد و کشور کوچکی است در حالی که تیم ملی این کشور می‌خواهد نماینده شایسته‌ای برای مردمش باشد. تیم ملی کرواسی یکی از کشورهایی بود که بعد از جدایی از یوگوسلاوی، اعلام استقلال کرد و در اولین رویداد مهمی که شرکت کرد، یورو ۱۹۹۶ بود که تا یک چهارم نهایی صعود کرد. دو سال بعد آنها در جام جهانی ثابت کردند نتایجشان اتفاقی نبوده است. کروات‌ها با حضور نسل طلایی خود چون زوونیمیر بوبان، داور شوکر و روبرت پروسینسکی بر سکوی سوم جام جهانی ایستادند.

بعد از آن دوره کروات‌ها چهار بار نتوانستند از گروه خود به مرحله بعد صعود کنند تا اینکه در سال ۲۰۱۸ این تیم توانست شگفتی‌ساز بزرگ رقابت ها لقب بگیرد و به دیدار نهایی راه یافت و بهترین نتیجه خود را در تاریخ جام جهانی ثبت کرد. به نوعی تیم دالیچ در جام جهانی روسیه تاریخ سازی کرد و توانست به دیدار نهایی برسد ولی در این مرحله ۴ بر ۲ برابر فرانسه شکست خورد و نایب قهرمان جهان شد. کروات‌ها در گروه D مسابقات قرار گرفتند در حالی که انتظار می رفت به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد صعود کنند، کرواسی در میان تعجب همه آلبی سلسته را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به عنوان تیم اول گروه خود به مرحله بعد راه یافت.

کرواسی در یورو ۲۰۲۰ نیز به یک هشتم نهایی رسید ولی در این مرحله تیم ملی اسپانیا با برتری ۵ بر ۳ برابر کرواسی در وقت‌های اضافه راهی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.

ستاره: لوکا مودریچ

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ کرواسی

مغز متفکر تیم ملی کرواسی در قلب خط میانی، ستاره تیم رئال مادرید است که در بازی‌های مقدماتی هم نقش مهمی در تیم خود ایفا کرد. همکاری خوب او با بازیکنان کناری خود از جمله کواچیچ باعث شد که خط میانی تیم کرواسی از صلابت بالایی برخوردار باشد. مرد سال فوتبال کرواسی در تیم باشگاهی خود رئال مادرید هم عملکرد خوبی از خود نشان داده است و خیلی‌ها منتظر دیدن موفقیت او و تیمش در جام جهانی هستند.

سرمربی: زلاتکو دالیچ

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ کرواسی

اتحادیه فوتبال کرواسی از تمدید قرارداد با زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی این کشور خبر داد. قرارداد جدید با این مربی ۵۵ ساله تا پایان سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد. سران فدراسیون فوتبال کرواسی بعد از ناکامی این تیم در صعود مستقیم به جام جهانی روسیه، آنته کاسیچ را از سمت سرمربیگری این تیم برکنار کردند و برای بازی‌های پلی‌آف زلاتکو دالیچ سرمربی العین را به عنوان سرمربی جدیدی این تیم انتخاب کردند. موفقیت او در حوزه خلیج فارس با العین باعث شد کرواسی او را به عنوان سرمربی انتخاب کند تا روی نیمکت تیم ملی کشورش بنشیند.

دالیچ از سال ۲۰۱۷ هدایت تیم ملی کرواسی را بر عهده داشت، در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی تحت هدایت او به فینال رسید و در آنجا به فرانسوی‌ها (۴ بر ۲) باخت. تیم ملی کرواسی به جام جهانی ۲۰۲۲ رسید و حضورش در قطر قطعی شده است. دالیچ همچنین هدایت باشگاه‌های “وارتکس”، “ریژا” و “اسلاون بلوپو” کرواسی، “دینامو” آلبانی و “الفیصلی” و “الهلال” عربستان را بر عهده داشت.

* تیم ملی کرواسی در یک نگاه

افتخارات: مقام دوم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

بهترین گلزن: داور شوکر  (۴۵ گل زده)

بیشترین بازی: لوکا مودریچ  (۱۵۴ بازی)

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: نایب قهرمان

لباس کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ کرواسی

برنامه بازی‌های کرواسی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ مراکش – کرواسی، ورزشگاه البیت

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ کرواسی – کانادا، ورزشگاه خلیفه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کرواسی – بلژیک، ورزشگاه احمد بن علی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ کرواسی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =