کد خبر : 317791
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
-

کمبود حریف تمرینی و بلاتکلیفی جودوکاران

کمبود حریف تمرینی و بلاتکلیفی جودوکاران

مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان گفت: تعلیق جودو سبب کم رونق شدن فعالیت باشگاه‌ها و کمبود حریف تمرینی برای جودوکاران نابینا و کم بینا شده است، به طوری که جودوکاران فضای مشخصی برای پیگیری تمرینات خود ندارند.

به گزارش عصرقائم، فرهاد معابی در گفت و گو ، با اشاره به برگزاری اردوی آماده سازی جودوکاران نابینا و کم بینا برای شرکت در مسابقات گرندپری مصر، اظهار کرد: این اردو از روز جمعه ۳۰ دی با حضور ۱۶ ورزشکار در اهواز آغاز می‌شود و تا ۷ بهمن ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برای ارتقای رنکینگ جودوکاران دو تورنمنت گرندپری در پرتغال و مصر پیش بینی شده بود که از بین این دو تورنمنت، جودوکاران برای افزایش امتیازات خود اسفندماه عازم مصر می شوند، البته سعی ما این است که ورزشکاران در تورنمنت های بیشتری شرکت کنند تا به دلیل عدم حضور در یک تورنمنت با افت رنکینگ مواجه نشوند.

معابی در پاسخ به این پرسش که با چه تعداد جودوکار در بازیهای پاراآسیایی شرکت خواهید کرد، افزود: با توجه به تغییر قوانین و جدا شدن رقابت جودوکاران نابینا از کم بینا تلاش بر این است که با یک تیم کامل و با ۸ جودوکار در هانگژو شرکت کنیم، البته این مساله بستگی به تصمیم کمیته ملی پارالمپیک و تعداد سهمیه‌های اختصاص داده شده از سوی میزبان دارد.

وی ادامه داد: در گذشته جودوکاران نابینا و کم بینا با یکدیگر رقابت می کردند که این مساله سبب می شد تا در حق ورزشکاران نابینا اجحاف شود، اما تغییر قوانین شرایط برابری را برای جودوکاران نابینا و کم بینا ایجاد می‌کند.

مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان با مشکل حریف تمرینی مواجه هستید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه از زمانی که جودو تعلیق شده است، باشگاه‌ها رونق زیادی ندارند و همین امر سبب کاهش تعداد جودوکاران در باشگاه ها شده است، به طوری که هر زمان اردو برگزار می کنیم با کمبود حریف تمرینی مواجه هستیم. برای رفع این مشکل مجبوریم یا اردوهای خود را در شهرستان‌ها برگزار کنیم یا تعدادی ورزشکار از جاهای دیگر به عنوان حریف تمرینی در اردوها داشته باشیم تا در آماده سازی جودوکاران با مشکل مواجه نشویم.

کمبود حریف تمرینی و بلاتکلیفی جودوکاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 1 =