کد خبر : 312709
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

نسل طلایی تیم ملی بلژیک به دنبال کسب افتخاری بزرگ در جام جهانی قطر است.

به گزارش عصرقائم، تیم ملی فوتبال بلژیک بعد از کسب عنوان سومی در جام جهانی روسیه، پیشرفت خودش را در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است. حضور در رده نخست رده بندی فیفا در سال های اخیر حالا بلژیک را به مدعی جدی در جام جهانی پیش رو تبدیل کرده است.

بلژیک در نیمه نهایی جام جهانی قبل برابر فرانسه فوتبال خوبی ارائه کرد ولی بازی را باخت و در نهایت با برتری برابر انگلیس در دیدار رده‌بندی سوم شد. نوبت آن رسیده که بلژیک با ستارگانی که دارد، برای رسیدن به افتخاری بزرگ در جام جهانی تلاش کند. شیاطین سرخ فوتبال جهان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توانستند به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابند. در دوره قبل سوم شدند و الان انتظار مردم بلژیک این است که تیم ملی‌شان به دیدار پایانی جام برسد. بلژیکی‌ها توانستند به عنوان تیم سرگروه خیلی زود جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

بلژیک با ستارگان زیادی که در اختیار دارد از مدعیان قهرمانی است. البته در این بین ادن هازارد را باید از جمع ستاره‌ها جدا کرد. این بازیکن که در رئال مادرید توپ می‌زند به خاطر مصدومیت، افت زیادی داشته است.

بلژیک در یورو ۲۰۲۰ به یک چهارم نهایی رسید ولی در این مرحله نیز ناکام بود و برابر ایتالیا شکست خورد تا مشخص شود که این تیم برای قهرمانی در تورنمنت‌ها یک چیز کم دارد. در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ تیم‌های بلژیک و ایتالیا در آلیانس آره‌نای شهر مونیخ برابر هم قرار گرفتند که در پایان ایتالیا قهرمان آن دوره ۲ بر یک پیروز شد تا پرونده حضور بلژیک در آن دوره نیز با ناکامی بسته شود.

ستاره: کوین دی بروین

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ بلژیک

ستاره خط میانی منچسترسیتی حالا در اوج بلوغ قرار دارد و احتمالا می‌تواند یکی از ستاره‌های جام بیست و دوم نیز باشد. دی بروین در این فصل مدتی به خاطر مصدومیت از ترکیب سیتی دور بود و حالا توانسته بار دیگر قدرت و صلابت خودش را نشان دهد. کاپیتان سوم تیم منچسترسیتی ۹۳ بازی ملی در کارنامه دارد و در این دیدارها ۲۵ گل به ثمر رسانده است. همکاری او با روملو لوکاکو در جام جهانی می تواند بلژیک را به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های این دوره تبدیل کند. بلژیک ستاره‌های زیادی دارد ولی بهتر از همه کوین دی بروین است که همه‌کاره منچسترسیتی محسوب می‌شود.

سرمربی: روبرتو مارتینس

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ بلژیک

فدراسیون فوتبال بلژیک با وجود حذف از یورو ۲۰۲۰ به حمایت از مارتینس پرداخت و اعلام کرد که این مربی اسپانیایی به کار خود در تیم ادامه خواهد داد. طبق اعلام فدراسیون فوتبال بلژیک مارتینس تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ به کار خود ادامه خواهد داد. شاید این دوره آخرین حضور مارتینس روی نیمکت بلژیک باشد. سرمربی پیشین اورتون در ماه می ۲۰۲۰ بود که قرارداد جدیدی را با اتحادیه فوتبال بلژیک امضا و خود را تا جام جهانی ۲۰۲۲ به تیم ملی بلژیک متعهد کرد. شکست ۲ بر یک شیاطین سرخ مقابل ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ هم سبب نشد که مدیران اتحادیه فوتبال بلژیک نسبت به ادامه همکاری با او مردد شوند.

* تیم ملی بلژیک در یک نگاه

افتخارات: نایب قهرمان جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۰ و سومی جام جهانی ۲۰۱۸

بهترین گلزن: روملو لوکاکو (۶۸ گل زده)

بیشترین بازی: یان فرتونگن (۱۴۱بازی)

نحوه صعود: تیم نخست گروه

عملکرد دوره قبل: کسب عنوان سومی

لباس بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ بلژیک

برنامه بازی‌های بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ بلژیک – کانادا، ورزشگاه احمد بن علی

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ بلژیک – مراکش، ورزشگاه الثمامه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کرواسی – بلژیک، ورزشگاه احمد بن علی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ بلژیک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 3 =