کد خبر : 312315
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
-

ثبت ۸۶ فرصت سرمایه‌گذاری در ساری و میاندورود

ثبت ۸۶ فرصت سرمایه‌گذاری در ساری و میاندورود

فرماندار ساری گفت: ۸۶ فرصت سرمایه گذاری در دبیرخانه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های ساری و میاندورود به ثبت رسیده است.

به گزارش عصرقائم، محمدعلی نوبخت در جلسه برنامه‌ریزی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه ۸۶ فرصت سرمایه گذاری در دبیرخانه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های ساری و میاندورود به ثبت رسیده است افزود: از این تعداد ۷۴ فرصت سرمایه گذاری متعلق به ساری و مابقی مربوط به شهرستان میاندورود است.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشورمان در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: نگاه به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد توسعه پایدار و اشتغال در استان باید فراتر از ماموریت‌های روزمره دستگاه‌های اجرایی باشد. ‎

رئیس همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندرود با اشاره به تاکید استاندار مازندران در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی استان مبنی بر هدفگذاری و ترسیم یک نقشه راه اصولی در جهت توسعه و تحقق رشد کلانشهر مازندران و ایجاد موج رشد اقتصادی در روستاها، افزود: اهتمام به توسعه و توجه به معیشت مردم باید مبنا و هدف کار شبانه روزی ما باشد و باید با همکاری، همراهی و همدستی گره‌های کورِ موجود در جامعه را باز کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان مولود اصلی نظام اقتصاد اسلامی است، اظهار داشت: باید با وحدت کلمه و با امید و پیشرفت، پرچمِ تفکرِ اقتصادِ عدالت محور را در جامعه برافراشته کنیم و با رویکردِ اقتصادِ عدالت محور و ایجاد راهکار‌های مناسب با توجه به ظرفیت‌های موجود و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری، برای آبادانی و شکوفایی همه جانبه شهرستان‌های ساری و میاندورود گام برداریم.

فرماندار ساری با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ابلاغیه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تاکید بر پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و زمینه سازی مناسب برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی، گفت: گام‌های بلند دولت سیزدهم در عرصه‌های عزت، جهاد، عدالت، رشد و توسعه اقتصادی کشورمان به وضوح قابل مشاهده است و در نهایت مردم نیز از نتایج آن منتفع می‌شوند.

رئیس همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندرود گفت: درصدد هستیم با تعیین و اولویت بندی مطلوب فرصت‌های سرمایه گذاری، به سمت شناساندن و شکوفایی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهرستان‌های ساری و میاندورود گام برداریم.

نوبخت با بیان اینکه مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید با تسهیل‌گری زمینه جلب و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراهم کنند، تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب با هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرستان از جمله مواردی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد مازندران بویژه در بخش کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری، اظهار داشت: متناسب با سند چشم‌انداز، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان نیز باید بدرستی توسط مسوولان دستگاه‌های اجرایی شناسایی و برای سرمایه گذاران بخش خصوصی تبیین و بازگو شود.

رئیس همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندرود، برگزارش همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ساری را فرصت بسیار مطلوبی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای عملیاتی کردن طرح‌های مختلف در این شهرستان دانست و گفت: تمام طرح‌های سرمایه‌گذاری باید پس از انجام کار کارشناسی و با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، عملیاتی شود و برگزاری این همایش فرصت ارزشمندی برای دستیابی به اهداف مورد نظر و از پیش تعیین شده در این بخش است.

نوبخت با بیان اینکه در گذشته بنا به دلایل مختلف تعریف درستی از اقتصاد اسلامی ارایه نشده و این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: اقتصاد اسلامی در کشورمان با محوریت توجه به فرد و جمع، ریشه تاریخی دارد و واگذاری امور به بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی نیز موید این مطلب مهم و اساسی است که می‌توان با توجه به این بخش به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

ثبت ۸۶ فرصت سرمایه‌گذاری در ساری و میاندورود/اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 10 =