کد خبر : 312391
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
-

تغییر نام ۱۳ معبر و ۲ بوستان تهران در جلسه شورای شهر

تغییر نام ۱۳ معبر و ۲ بوستان تهران در جلسه شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران نام ۱۳ معبر و ۲ بوستان پایتخت را تغییر دادند.

به گزارش عصرقائم، نرگس معدنی پور امروز در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران با قرائت نامگذاری‌های جدید معابر شهر تهران، گفت: در مهر ماه پانزدهمین جلسه کمیسیون نامگذاری برگزار شد که بر این اساس پیشنهاد می‌شود کوچه میثم در منطقه ۱۱ واقع در خیابان ولیعصر به نام شهید ترور سید حامد طالبیان نامگذاری شود و همچنین کوچه بی‌نام در منطقه ۱۱ واقع در خیابان هلال احمر به نام شهید حسین مولایی نامگذاری شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود خیابان ۴.۳۷ واقع در خیابان نیروی هوایی در منطقه ۱۳ به نام شهید مدافع سلامت فرحناز چاوشی و خیابان هشت متری اول واقع در خیابان دماوند در منطقه ۱۳ به نام شهید علی عجبی نائینی از مدافعان امنیت مرزی و همچنین کوچه بهروز در محدوده خیابان پیروزی در منطقه ۱۴ به نام شهید مجتبی مشهدی تفرشی و خیابان نصر ششم واقع در منطقه ۱۵ در خیابان شاهد در محدوده بزرگراه محلاتی به نام شهید سعید صیاح طاهری نامگذاری شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۵ پیشنهاد داده که یک بوستان بی‌نام در جنب امامزاده ملک خاتون به نام مادر سه شهید یعنی شهربانو رضایی نامگذاری شود، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود کوچه ۲۷ در منطقه ۱۷ به نام غلامرضا محب بندی، کوچه دوم در منطقه ۱۷ در محدوده خیابان محمدی به نام شهید عسگر رحیمی، کوچه چهاردهم در منطقه ۱۷ در محدوده خیابان مقدم به نام شهید حسین بختیاری نامگذاری شود.

وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود کوچه شقایق در منطقه ۱۰ در محدوده خیابان قزوین بنا به درخواست حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) به نام شهدای حسینیه ابوالفضل که هفت شهید تقدیم انقلاب کردند نامگذاری شود و همچنین کوچه لاله در منطقه ۱۰ به نام شهید ابراهیم امیدی تغییر نام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود بوستان جدید التاسیس در منطقه ۸ در محدوده میدان سبلان به نام شهید احمد خرمی شاد نامگذاری شود، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود. کوچه شفق در منطقه یک در محدوده خیابان شریعتی به نام شهید محمدرضا علیزاده حیدری نامگذاری شود و خیابان تنگستان واقع در محدوده خیابان پاسداران در منطقه یک هم به نام دکتر ضیاء الدین یزدیان رئیس انجمن چشم پزشکی نامگذاری شود.

تمامی این نامگذاری‌ها با اکثریت آراء از سوی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

تغییر نام ۱۳ معبر و ۲ بوستان تهران در جلسه شورای شهر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 17 =