کد خبر : 312350
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

تخفیف پلکانی به مؤدیان شهرداری تهران

تخفیف پلکانی به مؤدیان شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران لایحه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن مؤدیانی که عوارض خود را در یک بازه مشخص پرداخت کنند مشمول تخفیف ۴۰ تا ۳۴ درصدی خواهند شد.

به گزارش عصرقائم، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز ادامه بررسی لایحه شهردار تهران در مورد اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی را روی میز بررسی قرار دادند و مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه کلیات طرح در جلسه هفته پیش تصویب شد و طی این مدت کمیسیون‌ها جلسات تخصصی را برای بررسی جزئیات این طرح داشتند، گفت: شهرداری تقاضا داشت که جایزه خوش حسابی برای مؤدیانی که از ۱۵ آبان تا ۱۴ آذر سال جاری حساب‌شان را تسویه می‌کنند ۴۰ درصد تخفیف، ۱۵ آذر تا ۱۴ دی ۳۵ درصد تخفیف، ۱۵ دی تا ۱۴ بهمن ۳۰ درصد تخفیف، ۱۵ بهمن تا ۱۴ اسفند ۲۵ درصد تخفیف و بعد از ۱۵ اسفند نیز شرایط به حالت عادی برگشته و همان ۲۰ درصد تخفیف اعمال شود.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی در کمیسیون معماری و شهرسازی جدولی ملاک عمل قرار گرفت تا بر اساس آن ضرایب پیشنهادی شهرداری نیز مد نظر قرار گیرد و بر این اساس و برای آنکه جامعه آماری حداکثری بیشترین بهره را از این تخفیف ببرند و پیوست عدالت این لایحه نیز مد نظر قرار گیرد ضرایب را به صورت پلکانی لحاظ کردیم. به گونه‌ای که تا مبلغ یک میلیارد تومان از ۱۰۰ درصد جدول پیشنهادی شهرداری بهره برده، از یک تا ۲۵ میلیارد از ۹۵ درصد جدول پیشنهادی شهرداری بهره می‌برند. از ۲۵ تا ۵۰ میلیارد تومان از ۹۰ درصد جدول پیشنهادی بهره می‌برند و از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد نیز از ۸۰ درصد جدول پیشنهادی شهرداری بهره می‌برند.

وی افزود: در مورد جریمه قطع درختان و عوارض ماده ۱۰۰ نیز شهرداری تقاضای تخفیف داشت؛ اما اعضای شورا با این مسئله موافقت نکرده و تنها تقسیط در پرداخت عوارض ماده ۱۰۰ و قطع درختان را مد نظر قرار دادند.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری در واکنش به این سخنان، گفت: چرا روزه شک دار می‌گیریم و چرا این مسئله را می‌پیچانیم. بهره بردن ۱۰۰ درصدی از جدول پیشنهادی شهرداری یعنی چه؟ یعنی تخفیف ۴۰ درصدی پس چرا به صورت روشن بیان نمی‌کنیم که ما تخفیف ۴۰ درصد، ۳۸ درصد، ۳۶ درصد و ۳۴ درصد را مد نظر قرار داده‌ایم و پیشنهاد می‌شود در متن لایحه این تخفیف‌ها با دقت قید شود.

مهدی چمران نیز با پذیرش این پیشنهاد گفت: دیگر نمی‌توان این لایحه را از ۱۵ آبان اجرا کرد؛ اما امیدواریم پیگیری‌های لازم انجام شود تا از ۲۰ آبان آن را شروع کنیم و عوارض قطع درختان و جرایم ماده ۱۰۰ مشمول تخفیف نمی‌شود؛ اما آن را قسط بندی می‌کنیم.

وی افزود: برای جرایم ۵۰ میلیارد تومان تا ۱۰۰ میلیارد نیز کلمه حذف شود و اعلام کنیم که ۵۰ میلیارد تومان به بالا مشمول بهره‌مندی از ۸۵ درصد جدول پیشنهادی یعنی همان ۳۴ درصد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران با ۱۹ رأی به لایحه شهردار تهران در مورد اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران رأی مثبت دادند و آن را تصویب کردند.

تخفیف پلکانی به مؤدیان شهرداری تهران/ تقسیط عوارض قطع درخت و ماده ۱۰۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 6 =