کد خبر : 312291
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

باید روی نوآوری‌های دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان تمرکز شود

باید روی نوآوری‌های دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان تمرکز شود

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: باید روی نوآوری‌های دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان تمرکز شود و از بطن اتفاقات آن زمان فناوری‌های ابداع شده استخراج شود.

به گزارش عصرقائم، دکتر یونس پناهی با بیان این مطلب تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس به مقتضی زمان و ابتکار افراد، اتوبوس‌ها به صورت آمبولانس تغییر کاربری داده شده و مورد استفاده قرار گرفتند. همینطور اتوبوس‌هایی تجهیز شدند و به صورت اتاق عمل سیار به کار گرفته شدند.

وی اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم تمام این ایده‌ها مانند اتوبوس آمبولانس و اتوبوس اتاق عمل سیار رشد کرده و پرورش یافتند و با جریان فناوری روز تجهیزات پزشکی و داروهای جدید همراه شدند.

دکتر پناهی با بیان اینکه منظور از فناوری سلامت در دفاع مقدس، حتما ابزار نیست، اظهار کرد: بلکه هر روشی است که کمک کند در مقابل پیشرفته‌ترین روش‌ها و ابزارهای جنگی با کمترین امکانات کمترین آسیب‌ها و مرگ و میر را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۰ مرکز تحقیقاتی مرتبط با جنگ و حوادث ناشی از جنگ شناسایی شده است، گفت: تحقیقات تروما، علوم اعصاب، روان‌پزشکی، آسیب‌های شیمیایی، طب نظامی، سل و بیماری‌های تنفسی همه با موضوعات دفاع مقدس و حوادث ناشی از آن مرتبط هستند و همایش “علم و فناوری در دفاع مقدس” فرصت خوبی است تا این مراکز به ارائه مقالات و مستنداتشان بپردازند.

به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، یادآور شد: برگزاری همایش “علم و فناوری در دفاع مقدس” فرصتی است تا تمام تجربیات و دستاوردهای کسب شده در حوزه بهداشت و درمان مستندسازی شود.

دکتر پناهی پیشنهاد کرد: بعد از مستندسازی رویدادهای دفاع مقدس شایسته است سمیناری به تولی‌گری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شود و طی آن توانمندی‌های کسب شده بر مبنای ابتکارات و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اعلام شود.

به نقل از وزارت بهداشت، همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس و نمایشگاه جانبی آن در روز سه‌شنبه، ۱۵ آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

باید روی نوآوری‌های دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان تمرکز شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =