کد خبر : 312104
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
-

شگفتانه‌ای از بازارسیاه وام ازدواج!

شگفتانه‌ای از بازارسیاه وام ازدواج!

گزارشی عجیب از خرید و فروش وام ازدواج با مظنه‌های مختلف که شگفت زده‌تان می‌کند.

به گزارش عصرقائم، وام ازدواجی که تا همین اواخر بر سر اخذ سلیقه‌ای تضمین و مدت انتظار بالای دریافتش بین متقاضیان و شعب بانکی کشمکش بود و همچنان مسیرش هموار نشده است، این روزها متناسب با رقم آن، ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد  و چیزی حدود ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان دست عروس و دامادی که وامشان را می‌فروشند، می‌گیرد.

اخیراً، ایسنا گزارشی درباره مظنه خرید و فروش وام ازدواج نوشته بود که در  فضای مجازی هم خبرساز شده است. در این گزارش آمده: اگر چه شرکت آگهی دهنده در غرب تهران هست اما تراکت‌های تبلیغاتی آن در سنگ فرش های خیابان‌های مرکز شهر و حتی شرق تهران نیز دیده می‌شود. شماره‌های درج شده روی تراکت‌ها یکی نیست. با دو شماره مختلف تماس می‌گیرم و هر دو را یک نفر پاسخ می‌دهد.

خود را عروسی معرفی می‌کنم که وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومانی به خودش و ۱۲۰ میلیون تومانی به همسرش تعلق می‌گیرد. مظنه فروش وام ازدواج ۱۲۰میلیونی را ۳۵ میلیون تومان و وام ۱۵۰ میلیون تومانی  را ۴۵ میلیون تومان اعلام می‌کند. وقتی متوجه می‌شود پیامک تاییدیه ثبت نام بانک برایم ارسال شده و نه تنها خواستار فروش وام خودم بلکه فروش وام همسرم نیز هستم، اصرار می‌کند: «چون پیامک تاییدیه براتون ارسال شده فکر نمی‌کنم دریافت وامتون دو هفته بیشتر زمان ببره. اگه می‌خواهید وام خودتون و همسرتون رو با هم بفروشید ۸۰ تومن دستتون رو می‌گیره، من مشتری برای فروش دارم. زودتر بهم خبر بدید تا مشتری رو ندم بره.»

تاکید می کند که تمام اقساط را خود خریدار وام پرداخت می‌کند و عین ۸۰ میلیون تومان بدون هیچ کم وکاستی به من و همسرم پرداخت می‌شود و می گوید: «اگر بانکی که برای گرفتن وام از طریق آن اقدام کردید، اعلام کرد که وام ازدواج رو دیر براتون واریز می کنه، براتون لغو درخواست می زنیم و از طریق یک بانک دیگه اقدام می‌کنیم. اگر زودتر با کارت ملی تشریف بیارید شرکت، می تونم شما رو به مشتری معرفی کنم. پرداخت اقساط کاملا بر عهده خریدار است و دو تا کارمند رسمی دولتی به بانک معرفی می‌کنند تا فیش حقوقی اون‌ها گرو بانک باشه.»

این گزارش در حالی است که اگر به سایت های خرید و فروش و برخی صفحه‌های فضای مجازی نگاهی بیندازید خرید و فروش وام ازدواج در یکی دو سال اخیر به کسب و کاری برای بعضی افراد تبدیل شده است. به شکلی که برای هرکدام از وام های ازدواج با توجه به شرایط زوج ها و زمان پرداخت آن می توانید مبالغ مختلفی برای وام ازدواج یک نفر تعیین کنید. این موضوع آن قدر گسترش داشته که در یک سایت خرید و فروش آنلاین، واژه «خرید وام ازدواج» جزو عبارت هایی است که زیاد استفاده شده است!

شگفتانه‌ای از بازارسیاه وام ازدواج!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 13 =