کد خبر : 311775
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
-

افزایش ۵۰ درصدی سراهای نوآوری

افزایش ۵۰ درصدی سراهای نوآوری

در جلسه هماهنگی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با معاونین پژوهشی واحدهای این دانشگاه ضمن اعلام حضور این دانشگاه در نمایشگاه تخصصی آزمایشگاهی در نیمه دوم آبان ماه جاری، مطرح شد: تعداد مراکز رشد و سراهای نوآوری این دانشگاه از تاسیس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری تا به امروز رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش عصرقائم، دکتر وحید ضرغامی در جلسه هماهنگی با معاونین پژوهشی واحدهای مختلف دانشگاهی برای حضور موثر در نمایشگاه هفته پژوهش‌وفناوری که عصر امروز با حضور دکتر عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی، دکتر قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری و دکتر لاله ملک نیا مدیرکل مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه پس از ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری به صورت جدی در راستای بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان گام برداشت، اظهارکرد: خوشبختانه این مهم امروز موضوع محقق شده است. با توجه به فرمایشات دکتر طهرانچی رییس دانشگاه اگر امروز با افزایش ظرفیت دانشجویی مواجه هستیم، یکی از مهمترین علل آن تغییر ریل به سوی اشتغال دانش‌بنیان بود که با تلاش‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری این موضوع محقق شد و رویداد بزرگ عصر امید نیز برگ زرینی برای اثبات این مهم بود.

وی تصریح کرد: تعداد مراکز رشد و سراهای نوآوری از تاسیس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری تا به امروز با تلاش‌های دکتر بهزادی‌پور رشدی ۵۰ درصدی داشته و تعداد شرکت‌ها – اعم از هسته واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان – نیز دوبرابر شده که امروز نیازمند سرمایه‌گذاری کلان هستند.

دکتر ضرغامی رویکرد مدیریت جدید در دوره دکتر مشکینی را سرمایه‌گذاری کلان بر روی دو تا سه طرح در ابعاد ملی دانست و تصریح کرد: پیشبرد فعالیت‌های فناورانه در حوزه پژوهش‌های صنعتی و توسعه زیست بوم تاکنون خیلی خوب پیش رفته و در دوره جدید مدیریتی نیز با قدرت بیشتر تداوم خواهد یافت.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد برتری غرفه این دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش را یادآور شد و افزود: با توجه به تجارب ارزنده طی سالیان اخیر در عرصه داخلی و بین‌المللی انتظار می‌رود که در این دوره از نمایشگاه رکوردهای جدیدی را ثبت کنیم و نمود فناورانه دانشگاه آزاد را به مصنه ظهور برسانیم.

عبداله محمدی، مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد نیز در این جلسه از حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه تخصصی آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این نمایشگاه تخصصی از ۱۸ تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد نیز برای اولین بار در این نمایشگاه با دیدگاه ارائه خدمات آزمایشگاهی حضور پررنگی خواهد داشت.

وی از حضور هدفمند در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و گفت: مدیران پژوهشی واحدها می‌بایست در انتخاب و ارائه محصول جهت حضور در نمایشگاه هفته پژوهش دقت نظر لازم را داشته باشند و شخص ارائه کننده محصول در ایام برگزاری نمایشگاه باید در نمایشگاه حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش علاوه برپژوهشگران برتر، سه فناور برتر نیز انتخاب خواهند شد.

دکتر قباد بهزادی پور، مدیرکل سراهای نوآوری نیز در این جلسه از حضور پررنگ صنایع در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و بر پیشبرد اهداف راه‌اندازی بازار فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه عصر امید ۲ در سال آینده خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای برگزاری این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

بهزادی پور در ادامه فرصت دوماهه تا برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش را یادآور شد و گفت: در این مدت بزرگترین وظیفه رؤسای سراهای نوآوری و مراکز رشد برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری رویدادهای مفید است. ارائه محصولات پژوهشی اولویت اصلی نیست، به دلیل اینکه صنایع قرار هست در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و آماده انعقاد تفاهمنامه و قرارداد هستند. با توجه به اینکه با محدودیت در ارائه محصولات و حضور شرکت‌ها مواجه هستیم، محصولاتی باید در نمایشگاه ارائه شوند که قابلیت تجاری‌سازی و بازاریابی را داشته باشند و حداقل مجوزهای لازم را دارا باشند. بدین منظور اولویت‌بندی شرکت‌ها از سوی واحدهای دانشگاهی باید در دستور کار قرار گیرد تا به شکل حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش و ایام برگزاری نمایشگاه بهره‌مند شویم.

دکتر لاله ملک نیا، مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه نیز بر کیفی‌سازی ظرفیت‌ها و محصولات دانشگاه تاکید کرد و افزود: محصولاتی که قرار است در نمایشگاه هفته پژوهش ارائه شوند، باید از کیفیت لازم برخوردار و قابلیت ارائه به صنایع را داشته باشند. باتوجه به محدودیت فضا در ایام نمایشگاه امکان ارائه تعداد زیاد محصول نیست، بلکه حضور محصولات با تی.آر.ال مناسب که مجوزهای لازم را دارا هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به نقل از دانشگاه آزاد، همچنین در این جلسه برخی از معاونین پژوهشی استان‌ها نقطه نظرات خود را در خصوص نحوه حضور موثر در نمایشگاه هفته پژوهش به صورت آنلاین مطرح کردند.

افزایش ۵۰ درصدی سراهای نوآوری/حضور دانشگاه آزاد در نمایشگاه تخصصی آزمایشگاهی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + بیست =