کد خبر : 311309
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
-

ساخت دستگاهی برای شست‌وشوی سلول از سوی دانش‌بنیان‌ها

ساخت دستگاهی برای شست‌وشوی سلول از سوی دانش‌بنیان‌ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای شست‌وشوی سلول در کمترین زمان با کاربردهای بیمارستانی در دستور ساخت خود قرار داده است.

به گزارش عصرقائم، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه ساخت ماشین‌آلات پیشرفته آغاز کرد و در حال حاضر پنج نفر به‌طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و برای بیش از ۳۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

جدیدترین محصول در حال تحقیق و توسعه این شرکت، دستگاه “سل واشر” است. این دستگاه قادر است همزمان ۴۲ نمونه را در ۱۰ دقیقه برای تعیین “ار اچ” خون آماده کند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین این دستگاه در بیمارستان‌ها می‌تواند شست‌وشوی سلول را از ۲۵ دقیقه به کمتر از چند دقیقه کاهش دهد. قیمت نمونه داخلی با برآورد هزینه حدوداً نصف قیمت مشابه خارجی آن به فروش می‌رسد.

الکترو موتور براشلس قدرتمند تعبیه شده در این دستگاه از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برخوردار است و به همراه لوازم جانبی متعدد آن امکان سانتریفیوژ کردن نمونه‌های موجود در انواع لوله‌های استاندارد، لوله‌های مخروطی، لوله‌های خون‌گیری، میکروتیوب‌ها و … را فراهم آورده است.

ساخت دستگاهی برای شست‌وشوی سلول از سوی دانش‌بنیان‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 8 =