کد خبر : 311083
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
-

دشواری های ساخت یک مسابقه تلویزیونی از زبان سازندگان

دشواری های ساخت یک مسابقه تلویزیونی از زبان سازندگان

عوامل فصل دوم مسابقه “کهکشان” که با تغییر در ساختار و محتوا، جمعه (ششم آبان ماه) روی آنتن می رود، از دشواری های ساخت این مسابقه تلویزیونی گفتند.

به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، کمیل سوهانی- تهیه کننده مسابقه “کهکشان” گفت: اولین قسمت از فصل دوم مسابقه “کهکشان” با تغییر در ساختار و محتوا، جمعه ۶ آبان ماه ساعت ۲۱ از شبکه  پنج سیما پخش می شود.

تهیه کننده مسابقه “کهکشان” در نشست خبری که امروز که با اهالی رسانه در لوکیشن این مسابقه برگزار شد، گفت: فصل دوم مسابقه “کهکشان” در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای با اجرای سپند امیرسلیمانی با بخش های جذاب و دیدنی همچون کارستان، ادبستان، سروستان، دیدستان و… به کمک فناوری واقعیت افزوده (AR)و واقعیت مجازی (VR) تهیه و تولید شده است.

سوهانی با اشاره به تغییرات این فصل از مسابقه “کهکشان” تاکید کرد: فصل دوم کهکشان با تغییرات زیاد در بخش روایت، کارگردانی و دکور با سختی های زیاد در یک فضای ۲هزار متری تهیه و تولید شده است که هماهنگی برای ضبط و تصویربرداری بخش های مسابقه از دشواری های این فصل از مسابقه است.

سوهانی در ادامه نشست فصل دوم مسابقه “کهکشان” یاد آورشد: واقعیت این است «کهکشان» پرهزینه ترین مسابقه تلویزیون نیست ولی ما در تولید این مسابقه سعی کردیم، هزینه ها را مدیریت کنیم. ما در این مسابقه با ۲۰ پیمانکار کار کردیم که با تمهیداتی که اندیشیده شد با هزینه های کمتری کار را تولید کردیم.

فاطمه دلاوری سردبیر «کهکشان» درباره ویژگی های این مسابقه تلویزیونی عنوان کرد: کهکشان، مسابقه ای است که از تنوع لوکیشن و تکنولوژی هایی نظیر ای آر و وی آر بهره برده است. همچنین اولین مسابقه تلویزیونی است که در آن نمایش و مسابقه با هم تلفیق شده است.

دشواری های ساخت یک مسابقه تلویزیونی از زبان سازندگان

مجید رستگار- کارگردان مسابقه «کهکشان» نیز با اشاره به سختی های تولید این مسابقه تصریح کرد: می توان به جرات گفت که «کهکشان» یکی از پیچیده ترین پروژه هایی بود که در آن کار کردم. در واقع باید سه فضای مختلف را همزمان مدیریت می کردیم، یعنی هم آن فضایی که شرکت کننده ها در آن حضور داشتند، هم فضاهایی که بازیگران نقششان را ایفا می کنند و هم اتاق فرمانی را که مجری در آن بود. همزمان اتفاق ها رخ می داد و باید حساسیت در لحظه رقم می خورد تا مخاطب از دیدن این مسابقه لذت ببرد. می توان به جرات گفت که «کهکشان» یکی از پیچیده ترین پروژه هایی بود که در آن کار کردم.

وی ادامه داد: نوع طراحی مسابقه در بخش های مختلف به گونه ای بود که ما در لحظه واکنش ها را از سوی شرکت کنندگان می دیدیم، مسابقه ای از جنس واقعیت و رئال. خلق این حجم از اتفاقات واقعی در لحظه اصلا کار ساده ای نبود.

کارگردان مسابقه «کهکشان» گفت: ما تمام توانمان را به کار گرفتیم تا کم و کاستی حس نشود و مسابقه تلویزیونی تمیز و جذابی را تولید کنیم.

کیمیا گیلانی- بازیگر و مجری درباره مسابقه های «کهکشانیا» و «کهکشان» تصریح کرد: «کهکشانیا» مسابقه ای زنده است که در آن سه مسابقه به صورت همزمان از طریق پیامک، اپلیکیشن و تماس تلفنی انجام می شود. مخاطبان ما بسیاری از بازی ها را دنبال می کند و از نزدیک وارد چالش ها می شوند، حتی مخاطبانی که در منزل نشسته اند هم می توانند به خوبی چالش حضور در مسابقه را درک کنند. در فصل بعدی «کهکشانیا» سعی می کنیم بخش های مختلفی از مسابقه «کهکشان» را داشته باشیم و همچنین نظرسنجی در نظر گرفتیم تا با مخاطبان ارتباط را بیشتر کنیم. در این مسابقه زنده تلفنی برعکس همه مسابقات تلویزیونی که به مخاطبان می گوید گوشی را کنار بگذارند، ما می‌گوییم گوشی به دست بازی کنند.

گیلانی درباره نقشش در مسابقه «کهکشان» تصریح کرد: نگین‌الرعایا، روزنامه نگاری است که آینده نگری دارد. در واقع او در اوایل پهلوی و دوره قاجار زندگی می کند و او طرفدار مشروطه است و سعی می کند مسائل روز را بیان کند. ما سعی مان بر این است تا در کنار طنز به مسائل عمیق تر فکر کنیم و اتفاقاتی که در دوران قاجار افتاده است را روایت کنیم. همچنین در این میان رابطه عاطفی بین نگین الرعایا با امیر سلیمان شکل می گیرد که هر دو در زمان های متفاوتی زندگی‌ می کنند و این جالب است. در مجموع بانوی ایرانی را می بینیم که آگاهی دارد و می خواهد آگاهی برساند.

اصغر حیدری- بازیگر نقش رسانا، پسر خانم جون درباره ایفای نقش خود اظهار کرد: با کارگردان هایی کار کردم که نمی گذاشتند کلمه ای را در دیالوگی عوض کنیم، بازی در اوایل این پروژه برایم سخت بود زیرا باید شرکت کنندگانی را که می آمدند، هدایت می کردیم و فیلمنامه ای هم نداشتیم اما روند کار در ادامه برایمان آسان تر شد.

دشواری های ساخت یک مسابقه تلویزیونی از زبان سازندگان

دشواری های ساخت یک مسابقه تلویزیونی از زبان سازندگان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 11 =