کد خبر : 310784
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
-

۶ نکته کلیدی در انتخاب باسکول ۶۰ تنی

۶ نکته کلیدی در انتخاب باسکول ۶۰ تنی

باسکول ۶۰ تنی یکی از متداول‌ترین گزینه ‌های خرید برای واحدهای صنعتی است. این نوع از باسکول که معمولا به باسکول تریلی کش نیز شناخته می‌شود از الزامات کنترلی برای راه اندازی یک واحد صنعتی است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شرکت فناوری پند کاسپین، همانند تمام خرید های صنعتی و B2B، فاکتورها و عوامل مختلفی در انتخاب، ارزیابی و خرید یک محصول صنعتی درگیر هستند که فرد یا افراد درگیر در خرید باید آن ‌ها را مدنظر داشته باشند. در این مقاله به بررسی نکات کلیدی که در نهایت به خرید باسکول ۶۰ تنی متناسب با واحد صنعتی منجر خواهد شد، می‌پردازیم.

قبل از بیان ۶ نکته‌ی کلیدی برای خرید باسکول تریلی کش بهتر است توضیحی مختصر از این باسکول جاده ای ارائه کنیم؛

باسکول ۶۰ تن چیست؟

باسکول ۶۰ تنی از نوع باسکول جاده ای با ظرفیت ۶۰ تن می‌باشد و به طور معمول برای وزن کردن وسایل نقلیه‌ای مانند تریلی و ۱۸ چرخ به کار می‌روند. همچنین این نوع از باسکول طول حداکثر ۱۶ متری دارد پس وسایل نقلیه‌ای که فاصله بین چرخ عقب و جلوی آن‌ها بیشتر از ۱۶ متر است نمی‌توانند بر روی این باسکول قرار بگیرند.

باسکول ۶۰ تن که به باسکول تریلی کش نیز معروف است عموما در صنایع متنوعی مانند صنعت غذایی، فولاد و آهن آلات، نفت و گاز و پتروشیمی، کارخانجات تولیدی، معدن ها و … اجرا می‌شود.

در اینجا به بیان ۶ نکته اساسی در انتخاب و خرید باسکول ۶۰ تنی می‌پردازیم.

۱- ظرفیت ماشین را در انتخاب باسکول ۶۰ تنی فراموش نکنید!

از اولین فاکتور هایی که در انتخاب باسکول ۶۰ تنی اهمیت دارد و نباید آن را فراموش کرد، ظرفیت ماشینی است که بر روی باسکول جاده ای قرار می‌گیرد. این نوع از باسکول برای وسایل نقلیه‌ای که تا ۱۶ متر طول دارند طراحی شده است.

وزن بار به همراه وزن وسیله نقلیه نباید بیشتر از ۶۰ تن باشد، پس قاعدتا تریلی و وسایل نقلیه کوچکتر از این ماشین را می‌توان با باسکول ۶۰ تنی توزین کرد.

البته باید خاطرنشان کرد اگر عمده وسیله نقلیه‌ای که در واحد صنعتی شما تردد دارد کامیون و ماشین های کوچکتر از آن است بهتر است از باسکول ۵۰ تنی استفاده نمایید.

۲- با توجه به نوع کسب و کار، جنس بدنه باسکول را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه باسکول ۶۰ تنی در دو نوع فلزی و بتنی تولید و عرضه می‌شود باید در نظر داشته باشید که پلتفرم ‌های فلزی مزیت ‌های خود را دارند ولی در هر نوع شرایط محیطی مناسب استفاده نیستند.

به طور کلی باسکول های فلزی به چشم کالای سرمایه ای دیده می‌شوند و وزن سبکتری نسبت به باسکول بتنی دارند ولی باسکول های بتنی هزینه‌ی اجرای کمتری دارند و در آب و هوای مرطوب مقاومت بیشتری دارند.

پلتفرم ‌های بتنی هزینه‌ی کمتری برای نصب و اجرا دارند ولی باید توجه داشت در برخی محیط ‌ها مانند کارخانجات لبنی قابل اجرا نیستند، پس در هنگام انتخاب باسکول ۶۰ تنی حتما با پیمانکار خود مانند شرکت پندکاسپین مشاوره داشته باشید.

باسکول تریلی کش

۳- باسکول ۶۰ تنی برجسته یا هم سطح؟

یکی دیگر از دغدغه‌ هایی که عمدتا در هنگام اجرای باسکول ۶۰ تنی به وجود می‌آید، نحوه اجرا باسکول می‌باشد. دقت و عملکرد باسکول چه به صورت برجسته و چه به صورت هم سطح تفاوتی با یکدیگر ندارد اما فضای اجرای باسکول کاملا بر این امر اثرگذار است.

اگر فضایی که در آن می‌خواهید باسکول ۶۰ تنی را نصب کنید محدود است، پیشنهاد می‌شود باسکول به صورت هم سطح اجرا شود، چرا که رمپ مورد نیاز در نحوه اجرای برجسته فضای چند متری در ابتدا و انتهای باسکول را اشغال می‌کند.

۴- بدون خدمات پس از فروش، باسکول ۶۰ تنی نخرید!

از جمله ویژگی های شرکت های بزرگ تولیدکننده، توانایی این شرکت ‌ها در ارائه خدمات پس از فروش و توجه به رضایت مداوم مشتریان است.

شرکت های تولیدی بزرگ همانند پندکاسپین همواره خدمات پیش از فروش، حین فروش و پس از فروش را جزوی جدایی ناپذیر از فرآیند فروش می‌دانند و خود را به اجرا و نصب باسکول ۶۰ تنی متناسب با کسب و کارها و ارائه خدمات در راستای بهبود عملکرد دستگاه متعهد کرده‌اند.

۵- از لودسل دیجیتال غافل نباشید.

تنظیم آسان پایه های لودسل باسکول، کاهش نیاز به حضور وزنه استاندارد برای کالیبراسیون، عیب یابی و یافتن آسان لودسل معیوب، کاهش زمان نصب و تنظیمات باسکول، دقت بهتر نسبت به لودسل آنالوگ، حذف اثر دمایی بر روی کابل‌های لودسل، حساسیت کمتر نسبت به تغییرات دمایی محیط، حذف محدودیت در فاصله میان باسکول تا اتاق باسکول بدون افت دقت، امکان اتصال ۱۶ لودسل همزمان با یک اندیکاتور و …. تنها چند مورد از مزیت ‌های لودسل دیجیتال به لودسل آنالوگ است.

در هنگام خرید باسکول ۶۰ تنی بهتر است به استفاده از لودسل دیجیتال سختگیر باشید!

باسکول پند

۶- نمایشگر باسکول ۶۰ تنی، مهمتر از همیشه

نمایشگرها در گذشته تنها صفحه‌ای بودند که عدد وزن بار و ماشین را اعلام می‌کردند ولی با تغییر نسل و گذر زمان این نمایشگرها یا همان اندیکاتور باسکول چیزی فراتر از یک نمایشگر ساده هستند.

اخیر شرکت پندکاسپین اقدام به تولید نمایشگر باسکولی کرده است که قابلیت اتصال به شبکه و کنترل از راه دور دارد و همین امر این امکان را به مدیران کارخانه می‌دهد که در هر نقطه‌ای از این کره خاکی بتوانند فرآیند توزین و باسکول جاده ای خود را کنترل و در صورت نیاز متوقف کنند.

این نکات تنها چند نکته‌ی مهم در هنگام خرید و انتخاب باسکول ۶۰ تنی بود که بهتر است به صورت دقیق و با صرف زمان مناسب در نظر گرفته شود. همچنین پیشنهاد می‌شود برای خرید با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت نمایید و از شرکت ‌های با سابقه و خوش نام در این عرصه همانند شرکت پندکاسپین برای خرید باسکول جاده ای کمک بگیرید.

شرکت پندکاسپین، تولیدکننده باسکول پند، بزرگترین مجموعه تولیدی تجهیزات توزین در ایران می‌باشد که با تجربه‌ای چند دهه‌ای پیشرو و رهبر تکنولوژی در صنعت توزین ایران است.

این شرکت همواره بر تولید با کیفیت محصولات خود شامل باسکول جاده ای اعم از باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش تاکید داشته است و با نوآوری های خود بروز ترین نمایشگر های باسکول که از تکنولوژی IoT بهره می‌برند را روانه‌ی بازار نموده است.

۶ نکته کلیدی در انتخاب باسکول ۶۰ تنی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + چهارده =