کد خبر : 310382
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
-

خبر خوش برای امدادگران هلال احمر

خبر خوش برای امدادگران هلال احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر از پرداخت حق بیمه امدادگران از ابتدای مهرماه و همچنین اعمال افزایش هزینه ایاب و ذهاب امدادگران این جمعیت از ابتدای شهریورماه خبر داد.

به گزارش عصرقائم، پیرحسین کولیوند با اشاره به امضای تفاهمنامه این جمعیت با سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: از ابتدای شهریورماه حق بیمه امدادگران هلال‌احمر پس از مدت‌ها پیگیری، برقرار می‌شود و آن دسته از امدادگرانی شامل پرداخت حق بیمه می‎شوند که در سامانه امدادیار ثبت‌نام کرده باشند و در شیفت‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی جمعیت فعال باشند.

کولیوند اضافه کرد: افزایش حق ایاب و ذهاب امدادگران نیز برای افرادی که در فعالیت‌های جمعیت حضور دارند، در حقوق پرداختی مهرماه و از شهریورماه اعمال می‌شود.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر حدود ۲۰ هزار نفر از امدادگران این جمعیت به صورت تدریجی و نوبتی زیر چتر حمایتی بیمه قرار خواهند گرفت.

همچنین مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز جزئیات بیشتری از این تصمیم را تشریح کرد و از افزایش مبلغ کمک هزینه ایاب و ذهاب و غذایی امدادگران جمعیت هلال احمر خبر داد. او با اشاره به دستور رییس جمعیت هلال احمر برای حمایت از معیشت امدادگران و نجاتگران و برقراری بیمه این افراد به ایسنا گفت:‌ با توجه به انعقاد تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی هماهنگی لازم برای برقراری بیمه امدادگران انجام شده و سامانه اختصاصی تامین اجتماعی برای داوطلبان در حال طراحی و بیمه این عزیزان برقرار خواهد شد.

وی در خصوص دیگر اقدامات در مورد معیشت امدادگران نیز گفت:‌در این خصوص با پیگیری سازمان امدادونجات، دستور رئیس محترم جمعیت و حمایت دبیرکل و خزانه‌دار جمعیت و سایر حوزه های ستادی تصمیمات خوبی اتخاذ شده و مبلغ ایاب و ذهاب امدادگران نیز افزایش پیدا کرد که این رقم از همین ماه و متناسب با ابلاغیه جدید پرداخت خواهد شد.

مرادی پور با بیان اینکه سقف حضور در شیفت‌ها در پایگاه ها و مراکز عملیاتی ثابت و مستمر همان ۱۰ روزی است که قبلا برقرار بوده است، گفت: اما مقرر است که بر اساس درجات داوطلبی این سقف پلکانی رعایت گردد. در مورد بیمه بحث این است که با توجه به دستور ریاست محترم جمعیت، افرادی که بیش از هفت شیفت در پایگاه‌ها یا مراکز عملیاتی ثابت و مستمر حضور داشته باشند، تمام حق بیمه‌ آنان به صورت پاداش به نیابت از داوطلب به حساب تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد. بر همین اساس به ازای شش شیفت در ماه ۷۵ درصد از سوی جمعیت و ۲۵ درصد از محل ایاب و ذهاب پرداخت خواهد شد. برای پنج روز شیفت، پرداخت پنجاه پنجاه می‌شود و برای چهار روز شیفت در ماه هم ۲۵ درصد با مشارکت جمعیت هلال احمر و ۷۵ درصد از طرف خود امدادگر باید پرداخت شود که بخشی از آن را می‌توان از محل ایاب و ذهاب پرداخت کرد.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد:‌برای کمتر از چهار روز همکاری نیز فعالیت داوطلبانه است و صرفا ایاب و ذهاب به این افراد تعلق می‌گیرد و تاکید کرد همه داوطلبان تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی هستند.

وی از امدادگران خواست که برای اطلاع بیشتر و همچنین اعلام آمادگی و موافقت خود از این نحوه پرداخت به سامانه امدادیار مراجعه کنند. این اقدامات تنها در صورت رضایت و موافقت هر یک از امدادگران انجام خواهد شد.

خبر خوش برای امدادگران هلال احمر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − نه =