کد خبر : 317221
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
-

قانون جدید انتقال بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

قانون جدید انتقال بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌نامه‌های اجباری است و در صورت عدم تهیه آن خوروی شما توقیف خواهد شد. اینکه بخواهید از مزیت‌ها و ویژگی‌های این بیمه‌نامه بهره‌مند شوید، نیاز است که قوانین و پوشش‌های بیمه‌نامه شخص ثالث را بدانید.

به گزارش عصرقائم، به نقل از بیمه شخص ثالث، انتقال بیمه شخص یکی از قوانین است که به تازگی برای بیمه گذارها فراهم شده است و شرایط مناسبی را برای بهره مندی از تخفیفذهای بیمه نامه فراهم می کند. برای آشنایی با پوشش ها و قانون انتقال بیمه نامه  تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه نامه‌های خودرو است و تمام خودروها باید تحت پوشش این بیمه‌نامه باشند. بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه می‌تواند در برابر خسارت‌های مالی و جانی که برای اشخاص ثالث در نظر گرفته شده است تحت پوشش باشد. این بیمه‌نامه خسارت‌های مالی و جانی که برای افراد زیان دیده در حادثه رخ می‌دهد را تا سقف تعهدات خود جبران خسارت خواهد کرد. دیه یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر انتخاب سقف تعهدات بیمه‌نامه است. در سال ۱۴۰۱ مبلغ دیه برای خسارت‌های جانی در ماه‌های حرام معادل ۸۰۰ میلیون تومان و برای ماه‌های عادی سال مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. این مبالغ برای جبران هزینه‌های جانی و مالی تصادفات رانندگی در نظر گرفته می‌شود که بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه می‌تواند دریافت خسارت کند.

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می‌دهد. بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های‌جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در خرید بیمه شخص ثالث خودرو است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود، مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.

خسارت بدنی: خسارت‌های جانی به اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان پزشکی ناشی از حادثه باشد.

پوشش حوادث راننده: خسارت جانی راننده مقصر آسیب‌دیده به‌ شرط داشتن گواهینامه معتبر و مرتبط با خودرو، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد.

امکان خرید آنلاین با تخفیف وجود دارد
عنوان

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث

اگر شما تمایل دارید که تخفیفات بیمه‌نامه ثالث خود را به خودروی دیگر انتقال دهید باید شرایط آن را بدانید که عبارتند از:

انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث تنها برای افراد درجه یک خانوداه میسر است. همچنین افراد درجه یک شامل: همسر، پدر، مادر و فرزندان خواهد بود.

انتقال از خودروی فرسوده به خودروی کارکرده جدید مالک انجام می‌شود.

برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث باید کاربری خودرو برای شرکت حقوقی یکی باشد. به طور مثال انتقال بیمه‌نامه از وانت برای وانت انجام شود.

در انتقال تخفیفات خودروی مالک فعلی نباید خودروی صفر کیلومتر باشد.

انتقال بیمه شخص ثالث چه زمانی ضرورت دارد؟

تخفیفات عدم خسارت هنگام انتقال بیمه ثالث، مهم‌ترین دغدغه رانندگان خودرو است چون اگر فرد از درصد بالایی تخفیفات به دلیل رانندگی ایمن خود برخوردار باشد، در هنگام خرید بر کاهش قیمت بیمه شخص ثالث تأثیر چشمگیری دارد.

آیین‌نامه انتقال بیمه شخص ثالث به صورت زیر است:

انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت دیگر

در صوررت انتقال بیمه شخص ثالث از خودروی قدیمی و اسقاطی یا فرسوده به خودروی جدید

انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید خودرو

در حالت کلی انتقال بیمه شخص ثالث به همسر، فرزندان و پدر و مادر امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با راهنمای انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیفات آن با اطلاعات کامل نسبت به این فرآیند حین انتقال بیمه ماشین خود به شرکت دیگر یا مالک جدید اقدام نمایید.

تبصره‌های قانون انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

بیمه مرکزی برای اینکه مشکلات قانون انتقال بیمه شخص ثالث را در نظر گرفته است، یک‌سری تبصره‌ها اعلام کرده تا بتوان با استناد به آن‌ها، شرایط انتقال بیمه‌نامه فراهم شود. یکسری تبصره وجود دارد که به شرح زیر هستند:

فروشنده هیچ خودرویی نمی‌تواند سوابق عدم خسارت بیمه ثالث را به خریدار جدید خودرو منتقل کند.

انتقال تخفیفات عدم خسارت برای خودروهایی با کاربری یکسان فراهم شده است. در چنین شرایط مالک خودرو می‌تواند شخص انتقال‌دهنده، همسر، والدین و فرزندان او باشند.

صدور الحاقیه انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث تنها قبل و بعد از انتقال بیمه به خودرو جدید امکان‌پذیر است.

شرایط دریافت حق بیمه باقی مانده از بیمه شخص ثالث در انتقال تخفیفات بیمه ثالث امکان‌پذیر نیست.

در صورت انتقال بیمه شخص ثالث به خودروی جدید نیازی به پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد.

همه تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث به‌صورت کامل بر روی یک بیمه‌نامه انتقال پیدا می‌کند.

اگر تغییر پلاک خودرو از طرف فروشنده انجام شود، تمام تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث حذف می‌شود.

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

خرید بیمه‌نامه همیشه یکی از دغدغه‌های افرادی بوده و ترجیح می‌دهند که با توجه به مقایسه و استعلام از شرکت‌های بیمه‌ای برای خرید اقدام کنند. از این رو بیمه دات کام (https://bimeh.com/) شرایطی را فراهم کرده که بدون محدودیت زمانی و مکانی تنها با چند کلیک بیمه شخص ثالث خود را خریداری کنید. این کارگزاری خرید بیمه آنلاین، لیست بیمه‌نامه‌های قابل ارائه شرکت‌های بیمه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به صورت مقایسه‌ای شرایط خرید بیمه نامه را برای بیمه‌گزار فراهم خواهد کرد. همچنین اگر نیاز است که انتقال بیمه شخص ثالث را از خودروی قبلی به خودروی فعلی خود انجام دهید می‌توانید از طریق وب سایت بیمه دات کام اقدام کنید.

قانون جدید انتقال بیمه شخص ثالث 1401

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 3 =