کد خبر : 310306
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
-

نعیم قاسم: اگر همبستگی دولت و مقاومت نبود، کسب حقوق دریایی ممکن نمی‌شد

نعیم قاسم: اگر همبستگی دولت و مقاومت نبود، کسب حقوق دریایی ممکن نمی‌شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت تاثیر بزرگی در کسب حقوق دریایی، نفتی و گازی لبنان داشت و اگر همبستگی میان دولت و مقاومت نبود، حقوق دریایی حاصل نمی‌شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت النشره، نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در همایش گفتگوی جوانان که حزب‌الله در منطقه جبل عامل برگزار کرده بود، اظهار کرد: تجربه‌ها در لبنان ثابت کرده مقاومت رکن اصلی ثبات کشور و از ارکان قدرت آن و کسب حقوقش است، مقاومت با سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت این سرزمین را آزاد کرد و در سال ۲۰۰۰ پیروزی را رقم زد که در طول درگیری با دشمن اسرائیلی در کل منطقه محقق نشده بود.

نعیم قاسم گفت: این دستاورد بزرگی بوده و نتایج آن برای لبنان عظیم است، جنوب و بقاع غربی آزاد شد و ثبات به تمام لبنان بازگشت، حرکت اقتصادی و سیاسی آغاز شد و لبنان به قطبی جهانی و موثر در منطقه بدل شد و همه اینها به برکت دستاوردهای مقاومت است.

معاون نصرالله افزود: این مقاومت تکفیری‌ها را از لبنان بیرون کرده و مانع از ایجاد خلافت داعش شد که خطر آن در منطقه بقاع و شمال وجود داشت و توانست با همکاری با ارتش و احزاب سیاسی با نفوذ و با همکاری سوریه و عراق، این رویکرد منحرف را از لبنان، سوریه و منطقه خارج کند.

او در ادامه گفت: این مقاومت از سال ۲۰۰۶ تاکنون تعادلی را در بازدارندگی با دشمن اسرائیلی ایجاد کرده به شکلی که دشمن نمی‌تواند، حمله کرده و کشتار و یا هر حماقت بزرگ یا کوچکی را در لبنان مرتکب شود و این به برکت آمادگی مقاومت و موفقیت‌های نیروهای مجاهد در مقابله با اسرائیل و پیروزی بر آن در جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ است.

نعیم قاسم ادامه داد: این مقاومت با حضور در پارلمان و دولت، دستاورد سیاسی مهمی ارائه کرد و وزرایی را معرفی کرد که توانستند در طول سال‌های گذشته تاثیرات روشنی بر وزارت بهداشت، کار و کشاورزی و وزارت‌های مختلف بگذارند و همه می‌بینند که تجربه حضور حزب‌الله در دولت و پارلمان تجربه‌ای ویژه است و اینها همه از دستاوردهای آشکار مقاومت است.

این چهره حزب‌الله لبنان گفت: حضور مقاومت اثر بزرگی در کسب حقوق دریایی، نفتی و گازی لبنان داشت و اگر همبستگی میان دولت و مقاومت و پویایی دولت و تهدید مقاومت نبود، کسب حقوق دریایی ممکن نبود.

همچنین او تصریح کرد: آنچه درباره مرزهای دریایی و مساحت (منطقه آبی) مطرح می‌شود، به ما مربوط نیست بلکه دولت مسؤول اعلام بازپس‌گیری حقوق و تحقق خواسته‌ها است و زمانی که رئیس جمهور اعلام کرد در این توافق حقوق نفتی، گازی و آبی ما محقق شدند، این از نظر ما یعنی این بخش کار به پایان رسید و باید به سراغ بخش بعدی برویم و برای تصویب قوانین و انجام اقدامات لازم جهت راه‌اندازی صندوق حاکمیتی و نیز اصلاح سازه‌های مورد نیاز برای حفاری اقدام کنیم تا استخراج نفت و گاز به نفع این نسل و نسل‌های آینده بدون اینکه غارت شده و به سرقت رود، تضمین شود.

نعیم قاسم در پایان گفت: بر این اساس گفتگو درباره جزئیات توافق و اینکه کجا درست بوده و کجا اشتباه، به ما مربوط نیست و ما به دستاوردی توجه داریم که دولت لبنان می‌گوید حاصل شده و حقوق‌مان را پس گرفته‌ایم.

نعیم قاسم: اگر همبستگی دولت و مقاومت نبود، کسب حقوق دریایی ممکن نمی‌شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 15 =