کد خبر : 310167
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
-

نماینده آمریکا: در توافق دریایی، اسرائیل و لبنان به تمام آنچه می‌خواستند، نرسیدند

نماینده آمریکا: در توافق دریایی، اسرائیل و لبنان به تمام آنچه می‌خواستند، نرسیدند

میانجی آمریکایی توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد، در این توافق هیچ کدام از دو طرف به تمام آنچه می‌خواستند، نرسیدند.

به گزارش عصرقائم، آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: توافق دریایی میان دو طرف برای امنیت “اسرائیل” مفید است.

هوکشتاین در ادامه گفت: (در این توافق) اسرائیل به تمام آنچه می‌خواهد، نرسید و لبنان نیز به تمام آنچه می‌خواهد، نرسید. معمولا مذاکرات به این شکل پیش می‌روند.

این میانجی آمریکایی افزود: مذاکراتی بود که نزدیک به ۱۱ سال ادامه داشت و تصمیم گرفتم معادله را تغییر دهم، گفت‌وگو را تغییر دادیم تا همه از آن پیروز بیرون بیایند.

او در ادامه گفت: البته که اسرائیل سهمیه اقتصادی خود را می‌خواهد اما در واقع خواهان ثبات در دریای مدیترانه است. تسلط اسرائیل بر دریای مدیترانه نتیجه موفقیت بزرگ آن در توسعه چنین حجم بزرگی از گاز طبیعی است.

هوکشتاین ادامه داد: خط حمایتی مرزهای رسمی میان “اسرائیل” و لبنان نبود و اکنون لبنان پذیرفته است آن را به عنوان وضعیت موجود میان خود و اسرائیل بپذیرد و این مساله به اسرائیل امکان گشت‌زنی در طول این خط و نظارت بر آن را می‌دهد، این موضوع از نظر اسرائیل عالی است.

میانجی آمریکایی درباره تاثیر تهدیدهای حزب‌الله لبنان بر این مذاکرات دریایی نیز گفت: اسرائیل برای من روشن کرد که هیچ مذاکراتی با تهدید هرگز وجود نخواهد داشت.

او با اشاره به انتقاد رژیم صهیونیستی از زمان توافق درست قبل از انتخابات گفت: دوره زمانی سختی را داشتیم، اگر منتظر می‌ماندیم توافق انجام نمی‌شد.

الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان نیز درباره زمان امضای توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی جنوب میان لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: طبق مکانیسم تعیین شده، پیش‌بینی می‌شود نامه‌های امضا شده از سوی دو طرف، هفته آخر اکتبر تحویل داده شوند و ما بدون عادی‌سازی به توافق رسیدیم.

بوصعب درباره اینکه چه کسانی از منابع دریایی در برابر سرقت حفاظت می‌کنند، گفت: لبنان زیر ذره‌بین است و کسی که این خطا برایش ثابت شود، مجازات خواهد شد.

نماینده آمریکا: در توافق دریایی، اسرائیل و لبنان به تمام آنچه می‌خواستند، نرسیدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + هجده =