کد خبر : 309934
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
-

جهان اسلام بدون وحدت و همبستگی دچار افول می‌شود

جهان اسلام بدون وحدت و همبستگی دچار افول می‌شود

یک کارشناس مسائل سیاسی و دینی مراکشی با بیان اینکه برخی از کشورهای اسلامی دیگر حتی قادر به درک بحران خود و شناخت دشمن نیستند، بنابراین دشمن را در آغوش گرفته و استعمار و نقشه هایشان را پذیرا می شوند، گفت: جهان اسلام می‌داند که بدون وحدت و همبستگی دچار افول و از هم گسستگی خواهد شد. ما امروز به جای اینکه درباره افول غرب صحبت کنیم باید در امت اسلامی تحول ایجاد کنیم و مانع از افول خودمان شویم.

به گزارش عصرقائم، هانی جمیل از مراکش در سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ایام هفته وحدت اظهار کرد: در طول دهه اخیر تاریخ اسلام دچار درگیری‌ها، نزاع و کشمکش هایی بوده و اوضاع بحرانی رخ داده و جنگ‌هایی به وقوع پیوسته که اوضاع جهان اسلام را وخیم کرده است.

وی افزود: امروز جهان اسلام در وضعیت تفرقه و جدایی به سر می برد، این افتراق زمانی بیشتر می‌شود که پافشاری بر تعصبات هم بیشتر می‌شود. مسئله عجیب این است که برخی از کشورها ممکن است از یک قوم و نژاد باشند اما امکان دارد ظلم و جور شدیدی بین آنها اتفاق بیفتد.

جمیل تصریح کرد: بحران‌هایی که جهان اسلام به آن دچار شده است ناشی از نفوذ استکبار جهانی و استعمار میان مسلمانان است، آنها از این طریق اختلافات و درگیری‌های میان مسلمانان را افزایش می‌دهند تاجایی که در امت اسلامی شکاف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای اسلامی دیگر حتی قادر به درک بحران خود و شناخت دشمن نیستند، بنابراین دشمن را در آغوش گرفته و استعمار و نقشه‌هایشان را پذیرا می شوند، اظهار کرد: از جهان اسلام خواستار تعمیق بخشیدن به نگرش و ادراک خود و همچنین بازنگری در چگونگی مدیریت این بحران هستیم.

جمیل خاطر نشان کرد: جهان اسلام می‌داند که بدون وحدت و همبستگی دچار افول و از هم گسستگی خواهد شد. ما امروز به جای اینکه درباره افول غرب صحبت کنیم باید در امت اسلامی تحول ایجاد کنیم و مانع از افول خودمان شویم.

وی در پایان تاکید کرد: امت اسلامی باید مدیریت نزاع‌ها میان همه دولت‌ها و جوامع، طبقه، نژادها، فرهنگ‌ها، ادیان، مذاهب و طوایف را بهبود بخشد.

جهان اسلام بدون وحدت و همبستگی دچار افول می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 8 =