کد خبر : 309858
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

ورود ۲۵۰۰ خودروی جدید به ناوگان حمل‌ونقل بین شهری

ورود ۲۵۰۰ خودروی جدید به ناوگان حمل‌ونقل بین شهری

قرارداد فروش و تحویل ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی «سورن» میان شرکت ایران خودرو و اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور امروز بسته شد.

به گزارش عصرقائم، مهدی مسکنی  ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم ۲۱ درصدی بخش تعاون از حمل و نقل بین شهری کشور، از نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری با ورود ۲۵۰۰ خودروی جدید تا دهه فجر امسال خبر داد.

وی در مراسم امضای قرارداد فروش و تحویل ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی سورن ابراز امیدواری کرد: با تلاش شرکت ایران خودرو تمامی این خودروهای جدید حداکثر تا دهه فجر امسال به ناوگان بین شهری کشور در قالب اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری اضافه شود.

معاون امور تعاون وزارت کار با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ تعاونی حمل و نقل مسافر بین شهری در کشور فعال است، سهم بخش تعاون از حمل و نقل مسافر بین شهری کشور را حدود ۲۱ درصد اعلام کرد.

مسکنی، تاکسی داران را سفیران فرهنگی کشور دانست و گفت: در این معاونت با نگاه حمایتی برای قشر زحمتکش تاکسی داران درون شهری و بین شهری در حال برنامه ریزی هستیم که اولین گام این مسیر امروز محقق شد.

رحمت الله حاجی محمدعلی ـ مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری نیز در این مراسم گفت: نوسازی و توسعه خوردو های بین شهری از سال ۱۳۸۰ در کشور آغاز شده و تا کنون حدود ۴۰ هزار خودرو تولید شده شرکت ایران خودرو به اعضاء تعاونی های حمل و نقل و سایر رانندگان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودرو سواری کرایه کشور با داشتن سن بیش از ۱۰ سال فرسوده هستند، خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما کاهش میانگین سنی خودرو های بین شهری کشور به زیر ۵ سال است.

زین الدین داداشی ـ نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز اظهار کرد: از امروز شرکت ایران خودرو با ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ دستگاه خودرو «سورن» در سایت تبریز با هدف نوسازی و بهبود ناوگان بین شهری کشور آغار به کار می کند.

وی افزود: با توقف تولید خودرو های سمند و پژو ۴۰۵، برای اولین بار خودرو «سورن» به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وارد می شود.

حمیدرضا شهرکی ـ معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ـ نیز با تاکید بر حمایت از نوسازی وسایل نقلیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بین شهری گفت: راهبرد اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توسعه کمی و کیفی حمل ونقل کشور است.

ورود ۲۵۰۰ خودروی جدید به ناوگان حمل‌ونقل بین شهری

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =