کد خبر : 306985
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
-

سهم تعاونی‌ها از ساخت واحدهای مسکن مهر چقدر است؟

سهم تعاونی‌ها از ساخت واحدهای مسکن مهر چقدر است؟

معاون وزیر کار از ساخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دوران مسکن مهر خبر داد و گفت: از این میزان یک میلیون و ۹۰ هزار واحد به شکل جمعی و تعاونی‌ ساخته شده که ۸۴۰ هزار واحد آن سهم تعاونی‌های مسکن بوده است.

به گزارش عصرقائم، مسکن نقش بسزایی در زندگی خانوارها دارد و به لحاظ تأثیرگذاری در سبد هزینه‌ خانوارهای کم درآمد به ویژه دهک‌های متوسط و پایین جامعه که جزو حداقل بگیرانند، از اهمیت بالایی برخوردار است بر همین اساس استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن در ساخت و تامین مسکن ارزان قیمت می تواند به عنوان یک راهکار موثر مدنظر قرار گیرد.

از جمله مزیت‌های تعاونی‌های مسکن این است که با تامین مسکن به قیمت تمام شده و بدون سود، واحدهای مسکونی را ارزان‌تر از سایر بخشها حتی انبوه سازان در اختیار متقاضیان قرار می دهند و از این جهت نقش موثری در تامین مسکن اقشار محروم و کم درآمد ایفا می کنند.

با تصویب و اجرای قانون بودجه سال ۱۳۸۶ و قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن کشور، وزارت تعاون مسئولیت و نقش مدیریت تقاضای مسکن در پروژه‌های مسکن مهر را عهده‌دار شد تا ضمن ایجاد بستر مناسب، اطلاعات مربوط به افراد واجد شرایط را جمع آوری، پالایش و نسبت به ثبت نام و ساماندهی آنها در قالب شرکتهای تعاونی مسکن مهر اقدام کند.

مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ می گوید: بخش تعاون سهم مهمی در نهضت ملی مسکن بر عهده دارد و اگر دولت از ظرفیت تعاونی های مسکن بهره‌برداری کند بخش اعظمی از مشکلات بخش مسکن برطرف می‌شود.

وی می‌گوید: از ۲ میلیون واحد مسکنی که در ۶ سال گذشته در کشور احداث شده است یک میلیون و ۹۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن گروهی و تعاونی و ۸۴۰ هزار واحد مسکونی هم توسط تعاونی‌های مسکن ساخته شده است.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه در الگوی تعاون، مردم به شکل مشترک و جمعی خانه‌دار می‌شوند، می گوید:در برنامه ساخت مسکن، دولت بخش تعاون را مکلف کرده که از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی ۴۰۰ هزار واحد در بخش تعاون ساخته شود.

در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در تولید مسکن زیر ۱۰ درصد پیش بینی می شود در حالی که این بخش از ظرفیتها و پتانسیل‌های بالایی برای ساخت و تامین مسکن برخوردار است.

آمارها حاکی از آن است که علی‌رغم آن که تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره برای تعاونی‌های مسکن رقم نسبتا کوچکی است، اما نسبت تعداد واحدهای تعاونی‌های مسکن در ساختمان رقم بالایی را نشان می دهد.

 یکی از مزیت خانه‌دار شدن در قالب تعاونی‌ها این است که در تعاونی‌های مسکن نگاه سود آوری حاکم نیست و واحدها با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول ساخته و در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

سهم تعاونی‌ها از ساخت واحدهای مسکن مهر چقدر است؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − شش =