کد خبر : 309516
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

پاریس هم نمایش عمومی جام جهانی را تحریم کرد

پاریس هم نمایش عمومی جام جهانی را تحریم کرد

پاریس با پیوستن به چندین شهر دیگر فرانسه اعلام کرد که مسابقات جام جهانی فوتبال را در اعتراض به نقض حقوق بشر و محیط‌زیست در کشور میزبان، در مکان‌های عمومی نشان نمی‌دهد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از گاردین، مقامات محلی در شهرهای مارسی، لیل، بوردو، ریمز، نانسی، رودز و پاریس اعلام کرده‌اند که مانند گذشته نمایشگرهای تلویزیونی غول‌پیکر را برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال، نصب نخواهند کرد.

«بنویت پایان»، شهردار مارسی و رئیس یک ائتلاف جناح چپ و طرفدار محیط زیست در بیانیه‌ای گفت: «این رقابت (جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر) به تدریج به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی تبدیل شده است که با ارزش‌هایی که ما می‌خواهیم از طریق ورزش و به ویژه فوتبال منتقل شود، ناسازگار است».

در لیل فرانسه نیز شورای شهر به اتفاق آراء به پخش نکردن مسابقات جام جهانی رای داد و «مارتین اوبری» شهردار این شهر عنوان کرد که برگزاری مسابقات در قطر از نظر حقوق بشر، محیط زیست و ورزش، مزخرف است.

اما در پاریس، «پیر رابادان» معاون ورزش شهرداری در این باره گفته که هیچ تردیدی در مورد ایجاد نکردن مناطق هواداری برای پخش مسابقات جام جهانی وجود ندارد. این در حالی است پاری سن ژرمن، تیم فوتبال این شهر از سال ۲۰۱۱ متعلق به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر است.

استراسبورگ نیز تصمیم گرفته است که جام جهانی را به صورت عمومی نمایش ندهد و شهردار این شهر اعلام کرده برای ما غیرممکن است که به هشدارهای متعدد سازمان‌های غیردولتی که سوءاستفاده و استثمار کارگران مهاجر را محکوم می‌کنند گوش ندهیم چرا که هزاران کارگر خارجی در ساختمان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و این غیرقابل تحمل است.

پاریس هم نمایش عمومی جام جهانی را تحریم کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − شش =