کد خبر : 308660
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
-

گروهی از سیاستمداران مخالف پوتین برکنار می‌شوند

گروهی از سیاستمداران مخالف پوتین برکنار می‌شوند

گروهی از سیاستمداران محلی سن پترزبورگ که خواستار برکناری پوتین بابت جنگ اوکراین شده بودند، در پی حکم یک قاضی احتمالا از شورای محلی خود اخراج می‌شوند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، “نیکیتا یوفروف” گفت قاضی تصمیم گرفت تا یکسری نشست‌های گذشته شورا را “بی‌اعتبار” کند و این راهی برای عزل اعضای شوراست.

یکی دیگر از اعضای این شورا به نام “دیمیتری پالیگویا” نیز گفت همین دادگاه وی را به پرداخت ۴۷ هزار روبل جریمه نقدی بابت “بی‌اعتبار کردن” مقام‌ها با ارائه درخواست به منظور برکناری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه محکوم کرده است.

چهار عضو دیگر شورای محلی “اسمولنینسکویه” قرار است در روز آینده به دادگاه بروند.

اخیرا نیز گروهی از اعضای این شورا از دومای روسیه خواسته بودند تا علیه پوتین پرونده “خیانت به کشور” طرح کرده و او را برکنار کند و علتش را هم “ناکامی‌های ارتش روسیه در اوکراین و خسارات وارده علیه اقتصاد ناشی از تحریم‌های غربی” اعلام کرده بودند.

یکی دیگر از اعضای این شورا نیز اعلام کرد، ۶۵ نماینده شورای شهر از سن پترزبورگ، مسکو و چند منطقه دیگر طوماری را با موضوع استعفای پوتین امضا کردند که روز دوشنبه منتشر شد.

این اقدامات در حالی که تهدیدی برای تسلط پوتین بر قدرت نیست، بیانگر ابراز بی‌سابقه مخالفت از سوی نمایندگان منتخب آن هم در زمانیست که روس‌ها به دلیل “بی‌اعتبار کردن” وجهه نیروهای مسلح یا انتشار “اطلاعات نادرست عمدی” در مورد آنها در خطر مجازات سنگین حبس قرار دارند.

هزاران پرونده قضایی علیه افرادی که متهم به “بی‌اعتبار کردن” ارتش هستند تشکیل شده که معمولا برای نخستین بار جریمه می‌شود، اما یکی از اعضای شورای منطقه‌ای مسکو در ماه ژوئیه پس از محکومیت به “انتشار اطلاعات نادرست” به هفت سال زندان محکوم شد. چندین روزنامه‌نگار دیگر و چهره‌های مخالف متهم شده‌اند و با احتمال زندان مواجه هستند.

گروهی از سیاستمداران مخالف پوتین برکنار می‌شوند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =