کد خبر : 308407
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
-

مهار حریق در جنگل‌های هفت‌خال چهاردانگه

مهار حریق در جنگل‌های هفت‌خال چهاردانگه

فرماندار شهرستان ساری گفت: با اهتمام همه نیروهای امدادی زمینی و هوایی، مردمی و دستگاه‌های اجرایی مسئول، آتش سوزی بزرگ جنگل های هفت خال مهار شد. ‎

به گزارش عصرقائم، محمد علی نوبخت در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه استاندار مازندران در همان ساعات اولیه گزارش حریق، دستور بسیج کلیه امکانات و نیرو های امداد رسان را صادر کرد، اظهار کرد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه جنگلی هفت خال و شرابط جوی وجود ۲ بالگرد در این عملیات کمک شایانی به مهار حریق کرد.

وی با قدر دانی از حضور نیروهای مردمی بومی که از ساعات اولیه اطفای حریق در کنار نیرو های امدادی بودند، گفت: علیرغم اینکه منطقه صعب العبور بود اما با همدلی و عزم همگانی، اطفای حریق منطقه هفت خال مهار شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های کیاسر/امداد هوایی در حال انجام است

یک هکتار از جنگل‌های برنجستانک طعمه حریق شد/مهار آتش‌سوزی بعد از ۶ ساعت

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این باره اظهار کرد: با تلاش نیروهای امداد زمینی شامل ۳۰۰ نفر از نیروهای بسیج، مردمی و یگان حفاظت و همچنین عملیات امداد هوایی با سه فروند بالگرد پس از سه شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه آتش‌سوزی منطقه هفت‌خال کیاسر مهار شد.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه ۲.۵ هکتار از راش‌ستان جنگل‌های هفت‌خال کیاسر دچار حریق شد، افزود: برای مراقبت بیشتر تیم پایش و مراقبت را بخاطر جریانات شمالی و سرعت باد که تقریبا ۴۰ کیلومتر بوده در منطقه مستقر کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای مردمی، بسیج و منابع طبیعی، رسانه ها تصریح کرد: توصیه ما به هموطنان این است درصورت مشاهده آتش هم به مسؤولان اطلاع دهند و همچنین درجهت مهار آن برآیند.

محمدی در پایان گفت: با تلاش نیروهای و همچنین امداد هوایی سه بالگرد اطفای حریق برای خاموش کردن باقی‌مانده آتش زیر خاکستر نیز انجام شد.

مهار حریق در جنگل‌های هفت‌خال چهاردانگه/۳۰۰ نیروی امدادی برای مهار آتش به‌کارگیری شدند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =