کد خبر : 307689
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
-

حدود ۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد در کشور داریم

حدود ۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد در کشور داریم

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه کم سوادی و بی سوادی می‌تواند یکی از مقوله های پیشرفت هر کشوری باشد، گفت: حدود ۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد در کشور هستند که به دلایل مختلف از کسب دانش جا ماندند.

به گزارش عصرقائم، رضا حاجی‌پور، در نشست با فرهنگیان نهضت سوادآموزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در راستای باسواد کردن جامعه گام‌های بزرگی برداشته است که قطعا این اقدامات جهادی با رشد و سرعت بیشتری می تواند پایان جشن بی سوادی در استان و کشور باشد.

وی با بیان اینکه کم سوادی و بی سوادی می تواند یکی از معقوله های پیشرفت هر کشوری باشد، خاطرنشان کرد:  حدود ۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد در کشور هستند و این آمار ناراحت کننده است، که به دلایل مختلف از کسب دانش جا ماندند.

نماینده مردم آمل تصریح کرد: در امر سوادآموزی همچنان با چالش‌هایی چون؛ فقر در حوزه فرهنگی و بی‌سوادی مشکل داریم و این مهم نیازمند تلاش همه دستگاه‌ها و کمک‌رسانی همگانی است تا ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور را شاهد باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید اینکه هفته دولت فرصت مناسب برای ارائه خدمات مطلوب و جهادی دستگاه‌های اجرایی و دولتی در کشور است، عنوان کرد: حرکتی که نهضت سوادآموزی در راستای باسوادکردن افراد جامعه آغاز کرد نتایج خوشایند در پیش داشت و این مسیر باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: افراد زیادی در جامعه سراغ داریم که با نهضت سوادآموزی امر آموختن و باسواد شدن را آغاز کردند و هم‌اکنون به مدارج علمی عالی و دکترا رسیدند پس باید این افراد به عنوان الگو در جامعه به دیگران معرفی شوند.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: اگر اراده و انگیره به همراه فضای آموزشی مناسب برای آموزش وجود داشته باشد در هر شرایط سنی می‌توان مسیرهای رشد و ترقی را پیمود.

حسن تقی پور معاون نهضت سودآموزی آموزش و پرورش استان مازندران نیز با بیان اینکه بازماندگان تحصیل در اولویت ما هستند، عنوان کرد: قرارگاه جهادی در وزارتخانه تشکیل شده است که حوزه بازماندگان از تحصیل را پیگیری می‌کند.

معاون نهضت سودآموزی آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: کودکان  تا ۱۰ سال به بالا را هم باید تحت پوشش آموزش ببریم، که برخی از آنان دارای آسیب‌های اجتماعی هستند، که با همکاری سایر نهادها و شناسایی آنان و با برنامه‌ریزی آموزشی بتوانیم امسال با یک رویکرد جهادیعمل کنیم.

وی معیار سنی برای سوادآموزی را ۱۰ تا ۶۰ سال خواند و اظهار کرد: در مناطق آسیب باید با انجام اقدامات انگیزشی در رابطه با پذیرش انان انجام دهیم، با توجه به آن تبلیغ و ترویج انجام شود و براساس آن حمایت هایی صورت گیرد، به سمت سوادآموزی دعوت شوند.

تقی پور ادامه داد: امروز باید با رویکردهای جدید تبلیغی با استفاده از افراد ذی‌نفوذ و با استفاده از چهره هایی که در حال تأثیرگذار هستند آنها را شناسایی کنیم.

حدود ۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد در کشور داریم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 16 =