کد خبر : 307347
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
-

دستگیری نوه‌ برادر صدام در لبنان

دستگیری نوه‌ برادر صدام در لبنان

مقامات لبنانی از دستگیری، نوه برادر صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق، به اتهام ارتباط با قتل عام اسپایکر در تکریت در سال ۲۰۱۴ خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الجزیره، خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت عمومی لبنان در مصاحبه با شبکه خبری العراقیه دستگیری “عبدالله یاسر سبعاوی الحسن” را که توسط قوه قضاییه عراق تحت تعقیب است، تایید کرد.

طبق اعلام این رسانه لبنانی، دستگیری وی به دلیل اتهام او به انجام عملیات جنایتکارانه و همینطور ارتباط وی با قتل عام اسپایکر که جان ده‌ها انسان بی گناه را گرفت، صورت گرفته است.

در همین راستا، مدیرکل امنیت عمومی لبنان افزود که دستگیری سبعاوی بر اساس گزارش بین‌المللی اینترپل توسط سرویس‌های امنیتی ذیصلاح لبنان انجام گرفت.

وی ادامه داد: ما تحت لوای قوانین بین‌الملل، قوه قضائیه و تفاهم نامه‌های مبادله و بازیابی افراد تحت تعقیب بین کشورها به ویژه کشور دوست عراق کار می‌کنیم و به نوبه خود هرگونه معافیت از مجازات را رد می‌کنیم.

داعش در سال ۲۰۱۴ صدها سرباز و کارآموز عراقی را در پایگاه نظامی به نام اسپایکر در تکریت (شمال بغداد) پس از ورود این گروه تروریستی به شهر قتل عام کرد.

۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ تروریست‌های داعش پس از کنترل بر شهر تکریت تنها یک روز پس از سقوط موصل، به پایگاه اسپایکر حمله کرده و سربازان لشکر ۱۸ ارتش عراق را به اسارت گرفته و آنها را با گلوله کشتند و برخی را نیز زنده زنده دفن کردند.

زمان این جنایت که در فاصلهٔ ۱۱-۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ به‌وقوع پیوست، حدود ۴ هزار دانشجوی نظامی غیرمسلح در پایگاه حضور داشتند که از این میان ۲ هزار دانشجوی شیعه غیرمسلح این پایگاه هوایی به‌طور جمعی قتل‌عام شدند.

مقامات عراقی تعداد قربانیان فاجعه اسپایکر را حدوداً ۱۷۰۰ تن تخمین زدند.

دستگیری نوه‌ برادر صدام در لبنان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =