کد خبر : 317768
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

مدیر سیا اخیراً به اوکراین سفری مخفیانه داشته است

مدیر سیا اخیراً به اوکراین سفری مخفیانه داشته است

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در روزهای اخیر یک سفر مخفیانه به پایتخت اوکراین برای دیدار با رئیس جمهور این کشور داشته است.

به گزارش عصرقائم، یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد، به خبرگزاری رویترز گفت: “ویلیام برنز،‌ مدیر سازمان سیا به شهر کی‌یف سفر کرده و در آنجا با مقامات اطلاعاتی اوکراینی و همین طور ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) دیدار کرده و به تقویت روند ادامه دار پشتیبانی ما از اوکراین و مواضع دفاعی‌اش در برابر تهاجم روسیه پرداخته است.”

به نوشته رویترز، هر چند این مقام از گفتن زمان انجام این سفر خودداری کرد اما واشنگتن پست که اولین بار درباره این سفر گزارش کرد نوشت که زمان انجامش اوایل این هفته بوده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، ویلیام برنز، زلنسکی را در جریان انتظاراش درباره برنامه‌های نظامی آتی روسیه قرار داده و تصدیق کرد در آینده ارائه کمکهای آمریکا به اوکراین سخت‌تر خواهد شد.

واشنگتن پست در گزارشش به نقل از منابع نوشت، زلنسکی و مقامات اطلاعاتی ارشد دولتش درباره اینکه اوکراین در پی تسلط جمهوریخواهان بر مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا چقدر باید برای ادامه کمکهای آمریکایی و غربی به اوکراین انتظار بکشد بحث کرده اند.

طبق گزارش واشنگتن پست،‌ زلنسکی و دستیارانش در حالی از نشست حدود یک هفته پیش با مدیر سیا بیرون آمدند که همچنان احساس قوی ماندن حمایتهای آمریکا از کی‌یف را داشتند.

متحدان غربی اوکراین دور جدیدی از کمکهای چند میلیارد دلاری تسلیحاتی را برای اوکراین وعده داده‌اند.

اوکراین اخیرا به بهانه نگرانی از اینکه فصل زمستان به نیروهای روسیه فرصت تجمیع مجدد قوا و دست زدن به یک حمله بزرگ جدید را می‌دهد، برای دریافت کمکهای بیشتر به منظور مقابله با حمله روسیه اصرار کرده‌اند.

روز پنجشنبه دولت آمریکا یک بسته جدید کمکهای نظامی را برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار که شامل صدها خودروی زرهی و پشتیبانی از سیستمهای ضد هوایی اوکراین می‌شود، اعلام کرد.

مدیر سیا اخیراً به اوکراین سفری مخفیانه داشته است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 5 =