کد خبر : 307084
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
-

ساخت دستگاه CNC با کاربرد در دندانپزشکی از سوی دانش‌بنیان‌ها

ساخت دستگاه CNC با کاربرد در دندانپزشکی از سوی دانش‌بنیان‌ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بعد از طراحی و عرضه دستگاه‌های برش دقیق، نسبت به تولید این دستگاه برای کاربردهای دندانپزشکی با قیمت کمتر از نمونه‌های خارجی اقدام کرده است.

به گزارش عصرقائم، مهدی مهدی‌پورآقاباقر، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش و اهمیت بالای دستگاه‌های برش دقیق در صنایع، گفت: ماشین‌های طراحی و ساخت CNC از جمله ماشین آلات پیچیده، مادر و حیاتی در اغلب صنایع محسوب می‌شوند و تقریباً هیچ صنعتی نیست که در مرحله‌ای از کار به این ماشین آلات نیاز نداشته باشد؛ از این رو تلاش کردیم تا فعالیت‌های خود در این بخش را گسترش دهیم و محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از قالب‌ها و قطعات صنعتی یا مدل که در صنایع مختلف مورد نیاز است، ابتدا درون نرم‌افزار به صورت سه بعدی طراحی و سپس به وسیله دستگاه CNC تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: ما در این شرکت دانش‌بنیان نسبت به تولید انواع دستگاه‌های CNC مورد نیاز کشور اقدام کردیم. یکی از انواع تولیدات این شرکت، دستگاه‌های CNC است که در محیط‌های دانشگاهی مورد نیاز است.

مهدی‌پورآقاباقر ادامه داد: محصولات تولید شده همچنین به ده‌ها دانشگاه کشور از جمله صنعتی اصفهان، علم و صنعت و تربیت مدرس عرضه شده است و مهندسان جوان در این دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به انطباق این محصولات دانش‌بنیان با استانداردهای بین‌المللی، فنون کار با آنها را بیاموزند و بعد از فارغ‌التحصیلی در واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه این شرکت علاوه بر خود دستگاه CNC نرم‌افزارها و کنترلرهای الکترونیکی مربوط با آن را نیز تولید کرده است، ادامه داد: دستگاه‌های صنعتی تولید شده در این شرکت نیز در مقیاس کوچک و متوسط هستند و برای تولید انواع قالب‌های صنعتی، مدل‌ها، کارهای هنری، حکاکی و قطعه‌سازی ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد استفاده از تجهیزات CNC این شرکت در حوزه پزشکی و دندانپزشکی است، در این باره توضیح داد: در دندانپزشکی برای تولید تاج دندان یا ایمپلنت‌ها به یک نمونه دستگاه CNC نیاز است که توانایی نرم‌افزاری مکانیکی این کار ظریف را داشته باشد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در حال حاضر نمونه‌های وارداتی این دستگاه با نرخ ۲ و نیم تا ۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسد، اما این شرکت اعلام آمادگی کرده است که نمونه داخلی را با قیمتی کمتر و کارایی عالی تولید کند.

ساخت دستگاه  CNC با کاربرد در دندانپزشکی از سوی دانش‌بنیان‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =