کد خبر : 305556
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

۹۵ درصد شرکت‌های آلمانی هیچ اطلاعی از ایران ندارند!

۹۵ درصد شرکت‌های آلمانی هیچ اطلاعی از ایران ندارند!

رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، تسهیل در روند صدور ویزا برای تجار ایرانی، می‌تواند گامی مهم برای توسعه روابط تجاری ایران و آلمان باشد.

به گزارش عصرقائم، رئیس و چهار عضو اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) با حضور در اتاق ایران با غلامحسین شافعی دیدار و راه‌کارهای افزایش همکاری‌های تجاری میان ایران و آلمان را بررسی کردند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در این دیدار با بیان اینکه آلمان همیشه شریک اول تجاری ایران در اروپا بوده بیان کرد: بعد از نتیجه‌بخشی برجام آلمان اولین کشوری بود که با بیشترین حجم مراودات اقتصادی، روابط خود با ایران را مجدداً آغاز کرد و حجم تجارت دو طرف تا ۶۰ درصد افزایش یافت؛ اما بعد از خروج آمریکا از برجام تا ۵۰ درصد حجم مبادلات اقتصادی ایران و آلمان کاهش پیدا کرد.

شافعی با بیان اینکه آلمان تلاش کرد از طریق ارتباط با واحدهای کوچک و متوسط محدودیت‌ها را از بین ببرد، گفت: اگر چه این تلاش‌ها نتیجه‌بخش نبود اما امیدوارم این سفر بتواند به فعال کردن ظرفیت‌های تجاری دو طرف کمک کند. به خصوص با شرایط جدید پیش‌آمده و جنگ اوکراین، همکاری ایران و آلمان می‌تواند نتایج خوبی برای منطقه ما و اروپا داشته باشد. چرا که موقعیت جغرافیایی ایران و راه‌های ارتباطی آن به بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و پاکستان و … فرصت مناسبی را در اختیار آلمان قرار خواهد داد.

او با بیان اینکه تحریم‌ها نتوانست ایران را متوقف کند، ادامه داد: حوزه‌های خودروسازی، کشاورزی و آموزش از حوزه‌های جذاب برای همکاری هستند. ما در حال تبدیل شدن به قطب خودروسازی در منطقه هستیم و در کشاورزی به دلیل خشکسالی‌ها و محدودیت منابع آبی به کشاورزی نوین نیاز داریم.

شافعی با بیان اینکه اتاق ایران از طریق سفارت به دنبال استقرار دفتری در آلمان است، گفت: ما برای بالا بردن حجم تجارت با آلمان نهایت تلاش خود را می‌کنیم. خوشبختانه شرایط نسبت به گذشته مهیاتر است و امکان ملاقات حضوری هیات‌ها فراهم شده است. امیدوارم کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان نیز هرچه زودتر برگزار شود تا با برقراری ارتباطات جدید به توسعه تجارت میان و دو طرف کمک کند.

رئیس اتاق ایران تأکید کرد: ما برای پذیرش هیات‌های تجاری از آلمان و اعزام هیات تجاری به این کشور آمادگی کامل داریم. تبادل هیات‌های تجاری می‌تواند روابط دو کشور را نزدیک‌تر کند.

شافعی گفت: اگر چه مشکلات بانکی در مسیر توسعه روابط تجاری یک مانع جدی است اما یقین دارم بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توانند راه‌های مناسبی برای غلبه بر این محدودیت بیابند.

بر اساس گزارش سایت اتاق ایران، مایکل شومان رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) نیز در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر از شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مختلف در آلمان عضو این اتحادیه هستند گفت: هدف ما یافتن بازارهای نوظهور در دنیا است. این اتحادیه به شرکت‌های آلمانی کمک می‌کند تا شرکای اقتصادی خود را در دنیا بیابند و از شرکت‌های بین‌المللی برای فعالیت در آلمان حمایت می‌کند.

او تأکید کرد: یکی از نکات مهم در فعالیت این اتحادیه شناخت کامل از طرف‌های تجاری است. ما معتقدیم این شناخت با ملاقات حضوری و صحبت درباره توانایی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر به دست می‌آید و ما به همین دلیل در ایران هستیم.

شومان با اشاره به روابط گسترده تاریخی میان ایران و آلمان گفت: متأسفانه تصویر فعلی از ایران در میان آلمانی‌ها بیشتر از آنکه ناشی از تجربه مستقیم آن‌ها باشد ناشی از تصویرسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی است و یکی از اهداف ما از این سفر این است که این تصویر منفی ناشی از عدم آگاهی از ایران را تغییر دهیم.

او افزود: به ما توصیه کرده بودند به دلیل مسائل امنیتی به این سفر نیاییم اما حالا در ایران در امنیت کامل به سر می‌بریم و شاهد مهمان‌نوازی بی‌نظیری از سوی ایرانی‌ها هستیم که حتماً این تجربه را با خود به آلمان می‌بریم.

شومان با تأکید بر ضرورت گسترش روابط دو کشور بیان کرد: با توجه به اتفاقات منطقه و ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی ایران و منابع انسانی و انرژی این کشور امکانات جدیدی برای همکاری وجود دارد. اما متأسفانه ۹۵ درصد شرکت‌های آلمانی اصلاً از ظرفیت‌های ایران اطلاعی ندارند.

۹۵ درصد شرکت‌های آلمانی هیچ اطلاعی از ایران ندارند!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =