کد خبر : 305562
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
-

مخازن ازت مایع برای نگهداری انواع محصولات بیولوژیکی ایران‌ساخت شد

مخازن ازت مایع برای نگهداری انواع محصولات بیولوژیکی ایران‌ساخت شد

همکاری دو شرکت دانش‌بنیان منجر به تولید مخازن نگهداری ازت مایع برای ذخیره‌سازی انواع محصولات بیولوژیکی مانند خون بند ناف، مغز استخوان و خون محیطی در دمای منهای ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد شد.

به گزارش عصرقائم، مخازن ازت مایع برای نگهداری طولانی‌مدت محصولات بیولوژیک چون نگهداری انواع سلول‌های بنیادی، گامت، جنین و بافت‌های انسانی و حیوانی و اعضای اهدایی برای پیوند در دمای منهای ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد کاربرد دارند و با ظرفیت‌های مختلف در صنایع دارویی، بهداشتی، غذایی، پزشکی و آزمایشگاهی استفاده می‌شوند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان بعد از دو سال پیگیری با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه مخازن کرایوژنیک موفق به ساخت دو نمونه مخزن ذخیره ازت مایع با حجم ۱۸۰۰ لیتر برای ذخیره سازی محصولات بیولوژی چون خون بند ناف، مغز استخوان، خون محیطی، بافت بند ناف، بافت چربی و پالپ دندان شد.

ساختار این مخازن به نحوی است که بدنه آن دو جداره بوده و خلاء و عایق ایجاد شده است و هیچ‌گونه تبادل دمایی با محیط بیرون ندارد، به همین دلیل دمای ازت درون مخزن ثابت مانده و امکان نگهداری طولانی‌مدت نمونه‌های مختلف در آن وجود دارد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ساخت مخازن نگهداری ازت مایع در شرایط حاضر علاوه بر اینکه ایران را در ردیف کشورهای دارای فناوری ساخت مخزن‌های کرایوژنیک قرار می‌دهد، همچنین امکان تأمین نیاز داخلی مراکز تحقیقاتی، درمانی و آزمایشگاهی را فراهم و از خروج سالانه صدها هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

مخازن ازت مایع برای نگهداری انواع محصولات بیولوژیکی ایران‌ساخت شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + شش =